• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Millans hustru skrev 2010-12-20 19:44:58 följande:
    jag har kikat på de på sunblock men jag tror vår sexåring komemr tyc ka att de är för "småbarniga", försökt hitta vanliga men inte lyckats än, det ordnar sig väl. Men frågan är om man måste ha? Är solen så stark att hon bör ha solglasögon tro?
    Tack för alla tips. hello kitty är fortfarande mycket intressant för vår dotter så jag kan tro vi får köpa lite krafs då
    På Polarm o. pyret finns det. Köpte till Novali för bara någon veckan sedan.
    Även dottern på snart 10 har dom och tycker inte dom är barnsliga.
    Snygga glasögon som tål en hel del .
    **Linus -01** Linnea -02** Novali -07** www.thailand2011.bloggspace.se
  • Lycka 1
    winters skrev 2010-12-20 19:07:57 följande:
    Vi bodde på Ao nang Villa resort, även Golden Beach bredvid såg bra ut! Du ska gärna bo vid den södra delen av stranden.
    Ser toppen ut!
    Det är precis sådär vi vill avsluta vår semester! Vi bor lite enklare på Lanta och ev Phi phi men sen vill vi till Ao nang där det troligen händer lite mer och vill bo lite större/finare.
    Ska maila både hotellen och höra om ett pris.

Tips på fler liknande resorter?
  • Lycka 1
    Lisa79 skrev 2010-12-21 10:26:12 följande:
    Tjoho!
    Om 5 dagar sticker vi iväg, jag, min man, våra 3 barn 8, 4, 4 år och min mamma..
    Första veckan ska vi vara i Krabi, Ao Nang och andra veckan på Koh Lanta.
    Det ska bli såååå underbart skönt!.-)
    Någon som kan rekomendera ställen, utflykter osv. som vi bara inte får missa?
    Vart ska ni bo i ao nang?
  • Lycka 1

Ingen som vet något om Tipa resort/ Ao nang?

Jag har fått ett superbra pris där och vill gärna boka men jag vill höra någon säga att det är bra först .

• Lycka 1
    Thegran skrev 2010-12-22 09:08:20 följande:
    har du kollat ev omdömen på bl.a agoda?
    Ja det ser ut som att dom bra fått goda omdömen så det blir nog det.

Såg ni detta hotell?

Jag fick samma pris här som på dr lanta.
  • Lycka 1
    winters skrev 2010-12-22 20:16:15 följande:
    Jag vill minnas att det låt mittöver stora ingången till Ao nang villa. Det såg fint ut, men vi var inte närmre än vid affären som låg vid infarten, men det var fin julbelysning! :)
    Ja jag hoppas att det blir bra för nu har jag bokat
    Eller jag tror att det är bokat iaf, har inte fått någon bekräftelse ännu. Inga pengar är dragna ännu heller så bekräftelsen kanske kommer när dom är dragna?
  • Lycka 1
    Matillin skrev 2010-12-23 10:46:53 följande:
    Lycka1 - hur många dagar har du bokat? Jag kan tipsa om best western resort and spa. Det finns 2 stycken här och vi bor på det som ligger längst upp. Vi betalar 2400 bht per natt för att vi prutat till oss bra pris. Bra fräscha rum med riktigt sköna sängar för att vara Thailand. Bra frukost städning, och bra pool. Det tar 10 min att gå ner till stranden. Om du inte redan bokat för hela tiden så går det att få bättre pris på många hotell när man väl är på plats. Speciellt dom som ligger lite längre från stranden. Här vill man ändå inte bada vid stranden så man kan bo en bit ifrån Dom fina stränderna ligger 20 min bort med longtail. Vi ska till raily beach imorgon.
    Jag har bokat för 7 dagar.
    Ville bara boka för 4 dagar först och då skulle jag få betala 2500 bath/natt ( ord.pris var 3000) men när jag ändrade till 7 nätter fick jag det för otroliga 1500 bath/natt.
    Så för det priset får vi bo där under hela vistelsen i Ao nang. Tror inte jag kan få billigare .

Innan vi kommer till Ao nang bor vi på Koh lanta i 14 dagar.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)