Anna1010 skrev 2010-12-19 21:56:12 följande:
Sent svar, men ändå: vill man ha det lugnt på Phuket kan jag verkligen rekommendera Nai Yang och specifikt Nai Yang Beach Resort. Vi "mellanlandade" där några dagar 2007 på väg från Similan, och bokade en natt där nu i november på väg mot Lanta. De har tokrenoverat hela hotellet sedan förra gången vi var där och det var riktigt fint. Kolla deras "internet-priser" (misstänker att den "ordinarie" prislistan aldrig egentligen används :)) Har inte letat så mycket boende på Phuket men tror att det är väldigt prisvärt - jättestora, riktigt fina rum för 2100 bath. ("Oriental wing" bodde vi i). Veranda direkt vid en pool och bra barnsäng (vi har haft en del märkliga, rangliga kreationer också ;)) Inte jättekul frukost.
Nai Yang ligger nära flygplatsen, så nära att man ser (och hör) planen på ganska nära håll. Inte direkt störande tycker jag, men bra att veta. Stället är litet och lugnt, med en liten, glest trafikerad gata mellan hotellen och stranden och enkla strandrestauranger. Stranden är ingen Similan-/paradisstrand men helt ok. Långgrund och barnvänlig - inte helt olik Klong Dao på Lanta men med mindre folk och inga vågor. Och hela stället är MYCKET stillsammare än Klong Dao :)
Långt norrut på Phuket alltså, men ska ni åka biltransfer mot Krabi är det ju närmare än det mesta. Ska ni åka båt så kan det väl vara... en halvtimme kanske? max? med taxi ned till piren. Vi skulle väl inte bo där i flera veckor men gillar verkligen stället och den här gången konstaterade vi att vi gärna stannat lite längre :)
Tack! Det låter verkligen som något för oss.
Men nu har vi äntligen kommit fram till hur vår tripp ska se ut och det blir inte Phuket.
Det blir två veckor Lanta, tre dagar Phi phi och fyra dagar Ao nang.
Dock har vi inget boende på varken Phi phi eller Ao nang ännu men jag letar för fullt
- Och tar gärna mot tips!