• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-05-12 18:33:39 följande:
    ja, iaf där vi bodde och det fanns connecting door så innebar det en dörr mellan rummen i bungen. Vi hyrde endast ena delen, och då var dörren låst men hyrde man båda kunde man ha den öppen :)har kikat lite efter resorter som har bungar med fler rum än ett, och hittat dessa hitills; Laguna beach club (där tänkte vi bo, men sen fick vi så bra pris på ett annat ställe att vi tog det istället..)Holiday villadessa är på Klong dao, kikade även på Kaw kwang och där har Aloha lanta resort också bungar med två rum.ska kolla upp lite ang connecting door! hör av mig under kvällen
    en snabb sökning på google gav dessa resultat där connecting door ska finnas;

dr lanta (där ska vi bo i nov)
    lanta sea house resort
    andaman lanta resort

Southern lanta ska också ha stora bungar.

är det bara Klong dao ni är intresserade av?
    på Long Beach vet jag att Good days har connecting door i iaf en av bungalowtyperna. Det är en toppenresort, där vi trivdes jättebra. Stranden är dock inte lika långgrund och barnvänlig som klong dao.
  • Pajsarn

Håller med om att det är synd att det inte finns bilder på hemsidan. Därför bokade vi ett annat hemifrån men efter 3 dagar när vi fått se Noble House på plats föll vi direkt och bokade på plats. Vet ej om de har 2-rums men däremot en connecting door eller vad nån kallade det. Från vårat rum fanns det en låst dörr till de som bodde brevid...så det skulle ju kunna funka. Vet dock ej om jag skulle tycka det var värt priset, men kanske om man är en stor familj?! Vi var bara 4 så det räckte för oss.

Vi bodde också på Kaw Kwang när vi var på Klong Dao, där hade de 2-rumsbungar. Jättefint område och i slutet på stranden, så det var väldigt lugnt och knappt några vågor. Däremot är det 10-15 min promenad längs stranden om du vill till andra restauranger tex. Smaken är ju olika men standarden var enligt oss lägre än Noble på just rummen, kändes inte lika "rent"....

• Thegran
    Pajsarn skrev 2010-05-12 20:46:46 följande:
    Håller med om att det är synd att det inte finns bilder på hemsidan. Därför bokade vi ett annat hemifrån men efter 3 dagar när vi fått se Noble House på plats föll vi direkt och bokade på plats. Vet ej om de har 2-rums men däremot en connecting door eller vad nån kallade det. Från vårat rum fanns det en låst dörr till de som bodde brevid...så det skulle ju kunna funka. Vet dock ej om jag skulle tycka det var värt priset, men kanske om man är en stor familj?! Vi var bara 4 så det räckte för oss.Vi bodde också på Kaw Kwang när vi var på Klong Dao, där hade de 2-rumsbungar. Jättefint område och i slutet på stranden, så det var väldigt lugnt och knappt några vågor. Däremot är det 10-15 min promenad längs stranden om du vill till andra restauranger tex. Smaken är ju olika men standarden var enligt oss lägre än Noble på just rummen, kändes inte lika "rent"....
    Har aldrig sett noble house irl, men det tråkiga är att det är noll prutmån! vi försöka få ner priset där, men fick inte ner det ens en bath... på andra ställen gick det att förhandla, kanske inte så mycket hos alla, men iaf en del.
    vi fick iaf till ett riktigt bra pris i slutändan hos DR :)
  • Karolina75

TessaG och Pajsarn: Tack så otroligt mycket för era svar!!! Vilken underbar hjälp!!! Har skickat iväg en prisförfrågan till Laguna beach och skrivit ett nytt mail till Noble house. Ska kolla resten så snart jag har möjlighet!!! Vi kanske ses där också Tessa, för visst är det väl så att vi ska vara där samtidigt?!!! (för vår del 16 nov-17 dec)

• Tullemi

Det kan vara bra att packa upp och använda sin resevagn ibland *suck*. Jag tog fram Chiccon idag och den är ju lätt kaputt. Måste ha fått sig en smäll under hemresan förra året, för ena framhjulet är lite skevt och drar åt ett håll. Sen är en del metalldetaljer (tex knappar på klädseln) nästan rostiga, eller flagiga på nåt sätt. Vissa knappar går inte att öppna så nu får jag inte av klädseln för tvätt. Chiccon kanske inte alls gillar Thailandsklimatet, eller så beror det på att vi inte använt den på 1 år. Hoppas vi kan fixa till det, det är ju en bra vagn annars.

• Mawe123
    Tullemi skrev 2010-05-12 21:02:58 följande:
    Det kan vara bra att packa upp och använda sin resevagn ibland *suck*. Jag tog fram Chiccon idag och den är ju lätt kaputt. Måste ha fått sig en smäll under hemresan förra året, för ena framhjulet är lite skevt och drar åt ett håll. Sen är en del metalldetaljer (tex knappar på klädseln) nästan rostiga, eller flagiga på nåt sätt. Vissa knappar går inte att öppna så nu får jag inte av klädseln för tvätt. Chiccon kanske inte alls gillar Thailandsklimatet, eller så beror det på att vi inte använt den på 1 år. Hoppas vi kan fixa till det, det är ju en bra vagn annars.
    Oj, kankse ska gå och ta upp min ur vagnväskan.. har litat helt på att den nu är i samma fina skick som vi packade ner den i när vi åkte från lanta på julafton.
    William 000213, Lowe 070712
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-05-12 21:01:07 följande:
    TessaG och Pajsarn: Tack så otroligt mycket för era svar!!! Vilken underbar hjälp!!! Har skickat iväg en prisförfrågan till Laguna beach och skrivit ett nytt mail till Noble house. Ska kolla resten så snart jag har möjlighet!!! Vi kanske ses där också Tessa, för visst är det väl så att vi ska vara där samtidigt?!!! (för vår del 16 nov-17 dec)
    vi fick ner priset 10% på laguna. Vi är några som lyckats pruta rejält på DR lanta, de har ju connectingdoor så hör med dom också.

ja, vi är på Lanta 1 - 27 nov (ska göra min praktik på en av de svenska skolorna) sen åker vi vidare någon annanstans och hem igen 13 dec.
    Då ses vi kanske på Lanta sen då :) Får anordna en familjelivträff!
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-05-12 21:02:58 följande:
    vad tråkigt!
    hoppas det går att fixa den så den blir körduglig!
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-12 21:16:16 följande:
    vad tråkigt!hoppas det går att fixa den så den blir körduglig!
    Ja, vi behöver inte fler reseutgifter Dom är redan några stycken.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-05-12 21:31:05 följande:
    Ja, vi behöver inte fler reseutgifter Dom är redan några stycken.
    usch ja, det blir en hel del! bara sprutorna går på 4500 för oss...
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)