• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Mawe123
    Tullemi skrev 2010-05-16 18:32:20 följande:
    PS: Vi har inte fått saltvatten direkt på vagnen, det räcker med klimatet.
    Jag hade med vår liteway till Lanta tre veckor i dec, sen dess har den legat kvar i vagnväskan, tog fram den nu och kikade på den.

Ser ut som ny, lite små fläckar på tyget i sitsen bara.

Vi körde vagnen på stranden varje dag och sonen åkte i vagnen mellan sina dopp, då han var genomblöt.. men på vagnen finns ingen rost eller andra konstigheter.

Du tror inte att du kan reklamera?
    William 000213, Lowe 070712
  • Tullemi
    Mawe123 skrev 2010-05-18 15:21:25 följande:
    Jag hade med vår liteway till Lanta tre veckor i dec, sen dess har den legat kvar i vagnväskan, tog fram den nu och kikade på den.Ser ut som ny, lite små fläckar på tyget i sitsen bara.Vi körde vagnen på stranden varje dag och sonen åkte i vagnen mellan sina dopp, då han var genomblöt.. men på vagnen finns ingen rost eller andra konstigheter.Du tror inte att du kan reklamera?
    Va säger du? Undrar just vad det är med våran då? Vi köpte ju den via tyska e-bay (från en butik) men det är väl superkrångligt att reklamera. Jag tog ut Lucas i Chiccon idag för en testkörning och den funkar hyffsat, kränger lite men inte så farligt ändå. Jag kan få hjälp med att byta knappar osv så jag hoppas den kan hänga med iaf .
  • Jensa1973

Idag är resan BETALD!!
    Nu ska jag börja räkna ner..

KRAM ALLA!!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

det blir avresa 3/3 ankomst Krabi 4/3
    sedan blir d Koh Lanta ca 2 veckor, Phuket några dar. Sedan till Malaysia och Pherentian ca 1 vecka oc avslutar i Kuala Lumpur innan hemfärd 3/4

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Thegran

vad använder ni för solskyddskräm till barnen? vilken faktor? 50?
    kommer ha solskyddskläder men smörja de delar som inte täcks.
    funderar lite på vilka som är bra och vilka som är mindre bra.

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-21 06:57:00 följande:
    vad använder ni för solskyddskräm till barnen? vilken faktor? 50? kommer ha solskyddskläder men smörja de delar som inte täcks.funderar lite på vilka som är bra och vilka som är mindre bra.
    Jag ska inhandla Vichy's med faktor 50. Den är i sprayform och det gillar jag bäst.
  • Ariella
    Thegran skrev 2010-05-21 06:57:00 följande:
    vad använder ni för solskyddskräm till barnen? vilken faktor? 50? kommer ha solskyddskläder men smörja de delar som inte täcks.funderar lite på vilka som är bra och vilka som är mindre bra.
    Vi körde Hamilton toddler med spf 50 när vi var iväg nu i mars/april. Den ska vara speciellt bra då den inte har så många ingredienser men trots det ger ett mkt bra skydd.

Finns bl a här: https://www.familjeapoteket.se/web/Barn_och_bebis_solskydd/Hamilton_Toddler_solkram_barn_spf_50_-5470.aspx

Jag vet att jag har sett den som "roll-on" någonstans också, men minns inte var.
  • Thegran

köpte en från garnier idag, den hade fått bäst i test för nåt år sen så hoppas den fortfarande är bra ;) spf 50, spray.
    ska testa nu i sommar och se om vi är nöjda, i sånnafall köper vi med oss sån till thailand också.

• Thegran

någon som varit på railey? är det överkurs att ta sig dit med barnvagn o väskor? man måste ju vada in till land, fungerar det utan att dränka vagnen?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)