• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-05-26 11:16:26 följande:
    TessaMeddela gärna svaret..Har ni bokat så ni har resa ARL - Krabi på nerresan (mellanlandning typ)Vi har iof betalat redan men det kanske går att ordna ändå..Hur mycket kostar Överlass på flygplatsen då??
    vi flyger arl-bkk-krabi, på vägen hem stannar vi dock några dygn i bkk innan vi åker hem.
    maila Leck och hör om det går att ordna :)

läste nånstans att det kostar strax över 300 kr/kg vid övervikt när man checkar in...vet dock många som sluppit betala alls, men man vet ju inte. läste också att de blivit hårdare med vägningen.
  • Smilla75

Vi ska boka om våra flygbiljetter till Bangkok i dag, de har gått ned flera tusen från när vi bokade för några månader sedan! Toppen, undra om det beror på demonstrationerna.

• Jensa1973

Ja jag kollar med Leck när vi närmar oss..

Jag tänkte faktiskt att vi skulle köpa billiga ryggsäckar,, och hoppas att de hpller. Vi vet ju inte om vi kommer resa på detta sätt så ofta och vi testar nu tänkte jag så får man kosta på sig en dyrare rygga sedan isåfall..

Har provat en på Jula..

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-05-26 11:33:37 följande:
    Vi ska boka om våra flygbiljetter till Bangkok i dag, de har gått ned flera tusen från när vi bokade för några månader sedan! Toppen, undra om det beror på demonstrationerna.
    Jag såg nu att vår resa är 5000:- billigare, men vi har redan betalat buhu.
  • Smilla75
    Tullemi skrev 2010-05-26 13:22:11 följande:
    Jag såg nu att vår resa är 5000:- billigare, men vi har redan betalat buhu.
    Man ska aldrig kolla igen, fy dig!
    I vårt fall ställdes vår flight in så vi fick möjlighet att boka om.
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-05-26 13:44:41 följande:
    Man ska aldrig kolla igen, fy dig! I vårt fall ställdes vår flight in så vi fick möjlighet att boka om.
    Ja, fy mig, det var riktigt dumt, men de var bara för att jag såg ditt inlägg som jag blev nyfiken, haha .
  • resemamman

VAD har ni med er, som behöver alla dessa kilon?? Sist vi reste på långresa, i 3 månader med bebis + 2-åring, så checkade vi in 35 kg (+paraplyvagn).... Fullt tillräckligt tyckte vi ;)

På hemvägen hade vi säkert det dubbla, shoppade rejält. Men det kan man ju skicka hem med tex Dhl oxå! Det kommer vi göra på kommande resan eftersom vårt shoppingstopp (i Chiang Mai) ligger i början av resan.

• Thegran
    resemamman skrev 2010-05-26 15:44:44 följande:
    VAD har ni med er, som behöver alla dessa kilon?? Sist vi reste på långresa, i 3 månader med bebis + 2-åring, så checkade vi in 35 kg (+paraplyvagn).... Fullt tillräckligt tyckte vi ;) På hemvägen hade vi säkert det dubbla, shoppade rejält. Men det kan man ju skicka hem med tex Dhl oxå! Det kommer vi göra på kommande resan eftersom vårt shoppingstopp (i Chiang Mai) ligger i början av resa

det är på vägen hem jag vill ha måååånga kilo :) vi ska shoppa i bkk, och vill ha med oss allt hem på en gång och slippa skicka.
  • resemamman
    Thegran skrev 2010-05-26 16:01:46 följande: det är på vägen hem jag vill ha måååånga kilo :) vi ska shoppa i bkk, och vill ha med oss allt hem på en gång och slippa skicka.

Det har jag full förståelse för. Och vi hade nog inte heller valt att skicka hem om det inte är så att vi (eh, jag...) ska shoppa mitt i vår resa. Det jag förundras över mest är nog varför så många tar med sig så mycket TILL Thailand. Man behöver ju liksom knappt nått, och det mesta finns att köpa där om man glömt något!
  • winters

Ja, det var ju alltså på vägen hem väskorna vägde så mycket efter all shopping! :) Men de brukar nog väga 35 kg ihop på vägen ner, men då har vi med en del dykutrustning, men den har jag önskat ska stanna hemma den här gången och helt köra på hyrgrejer för att spara på kilona.

Kläder tänkte vi tvätta eftersom vi är borta en månad, och så blir det ju en del plats över när blöjor, gröt o välling är förbrukade! :)

Ska verkligen sålla bland de medhavda sakerna i år...

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)