Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Citerat från förra tråden

"Vi har velat just mellan dessa hotell men nu har vi bokat de 3 första nätterna på Kaw Kwang, vi är ju flyttbara om det inte känns bra! Men av det vi har hört och läst verkar detta hotell vara jättebra."

Jag har fått svar av Lanta Villa, DR Lantamen, Lanta Castaway, men inte av Kaw Kwang... Gemensamt är att de går ner ca 10% endera pga många nätter eller pga internetbokning. Känns som jag helst skulle vilja ner 30% av utgångspriset. Men de är väl så säkra på att få fullt i mars nästa år så de vågar sig på att ITNE pruta..

Pratade med en kompis som är gift med en thailändska och han har inte själv varit på Lanta, men han tyckte definitivt jag skulle skicka mail tillbaka med ett väl prutat bud om att vi kan komma och bo hos er för XXX THB
    Vad säger ni som bokat hemifrån??

Någon som haft kontakt med Maj-Britt på lanta divers i fråga om bokning??

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    Mawe123 skrev 2010-03-30 13:21:32 följande:
    Jag har haft kontakt med Maj-Britt, vad undrar du?
    Jag har mailat till henne 2 gånger, den första 17:e och så nu igårmorse. Men inget svar.. Tänkte om man kunde få vettiga boende priser av de!?
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973

HEJ
    Är det någon som varit hos tandläkaren på Koh Lanta, eller Krabi?
    De säger att det är billigt och de har bra utbildning??

• Jensa1973
    Pernilla75 skrev 2010-03-31 10:28:18 följande:
    Lånar frågan och undrar ifall någon kan rekommendera en bra tandläkare på Phuket (gärna karon)?
    Ja vi kan också ta oss en vända till Phuket om det finns bra/billg där!!
  • Jensa1973

Ja jag hittar inte bra boende för de pengarna.. Och absolut inte MED pool OCH frukost.

Har någon erfarenhet av Good Days?? Verkar vara mera ok priser än de jag kollat på tidigare...

• Jensa1973

JAg försökte pruta åp ett av boendena men fick bara svaret att de inte kan ta emot oss för det priset. :(

Fick liksom inget bud mot mitt heller som jag hade tänkt mej, så det stället verkade ite vara att pruta på..

Ja jag är också intresserad av vart ni ska bo för 300 natten i januari dessutom!

• Jensa1973

Är det inte alls barnvänligt på Long BEach stranden..??

Verkar vara lite bättre priser där...
    Ingen som hade erfarenhet av Good Days..Det står att det ligger i sluttning. SÅ beachfront är inte beach???

• Jensa1973

Nej jag får verkligen bara 10% rabatt av resorts i mars...
    Trodde det skulle kunna prutas på dessa priser

• Jensa1973
    Thegran skrev 2010-04-04 10:52:50 följande:
    Good days är underbart! Vi älskade det stället. Har foton därifrån om du vill ha!skulle mer än gärna bo där igen, men eftersom vi vill bo på klong dao av praktiska skäl denna gång så går det bort.vi har hittat boende i bungalow på klong dao, pool på området och frukost för tre ingår för 1300 bath/natt. Då är det ordentligt nerprutat dock.åker i nov och har bokat 27 nätter på samma ställe.
    Vart ifrån va det jag fick bilder. Ja just nu kommer jag ihåg DR...
    Men du maila gärna bilderna på Good days. Vi funderar nämligen på billigt boende på klong dao (dock utan pool, är det jättedumt) Sedan flyttar vi den andra veckan endera till Good Days eller DR lanta.. för vi ska ju ha råd med Kuala Lampur också ;)
  • Jensa1973

HEj

Jag har ju som sagt tidigare mailat och försökt prua på utgångspriset men bara fått till svar att de inte kan ge bättre pris.. Lite ledsamt att de inte ger et bud tillbaka att vi kan gå ner till XXXTHB... Men NJET 10% inte mer..

Jag brukar tänka XXXXTHB / 4 Så är man på rätt sida..

1000 THB = 250:-

Jag har mailat några resorter till då vi har ¨fått sänka våran tänkta standard avsevärt för att ha råd att åka.

Vi kommer troligen också vara på Lanta i mars 2011

Åker med kille som fyller 2 den 14:e mars

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)