• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    winters skrev 2010-05-31 21:05:35 följande:
    Ok vad bra, har även läst på om Havrix och där räcker en dos, så den borde han ju få annars. Det har vi och den andra fyllde vi på 3 år senare, där räcker det att ta spruta två inom 5 år (men man är inte skyddad under tiden).Känns som att det borde gå då, om det inte är så att det krockar med alla de andra vaccinationerna. Kanske är några man inte kan ta ihop eller tätt iaf?
    Vår dotter fick en dos Havrix innan vi reste sist (då var hon under 1 år), men vi har inte fyllt på med dos 2 för henne, utan börjat om med Twinrix. Jag kan inte se varför man inte skulle ta Twinrix om man kan. Lika bra att dubbelskydda sig om man här möjlighet och det kostar väl ungefär det samma har jag för mig...tja förutom att man ska ta 3 Twinrixsprutor istället för 2 Havrix.
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-05-31 21:28:37 följande:
    En spruta hawrix ger ett tillräckligt gulsotsskydd.
    För hur länge då, menar du?
  • Jensa1973

ojoj vad det var lugnt här inne..

Jag är sååå i valet och kvalet om vi ska boka hela Lanta vistelsen nu...eller om vi bara ska boka 2 första nätterna..

Är det så att man kan få mycket bättre priser på plats??

Jag tycker detta är så svårt...

FLERA TIPS

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Meramat

Hej,

Vi planerar en 2-månaders Thailandsresa till hösten med våra då 11-månaders tvillingkillar.

Jag funderar på flygresan och undrar om ni har koll : våra killar är väldigt stora och jag fasar för att sitta med varsin i knät (sprattlandes) i 11 timmar. Vi funderar på att boka egna stolar åt dem, eller åtminstone ett extra och har läst nånstans att de då kan sitta i babyskydd/barnstol vid start och landning. Nån som har erfarenhet av det? Vi ringde nu för att kolla biljettpriser men då sa de att de inte får åka i eget säte under 2 år pga säkerhetsregler. Vet inte vart jag läst det där med babyskydd.
    Nån som har koll på detta? Jättetacksam för tips!

• Smilla75
    Meramat skrev 2010-06-04 17:24:24 följande:
    Hej,

Vi planerar en 2-månaders Thailandsresa till hösten med våra då 11-månaders tvillingkillar.

Jag funderar på flygresan och undrar om ni har koll : våra killar är väldigt stora och jag fasar för att sitta med varsin i knät (sprattlandes) i 11 timmar. Vi funderar på att boka egna stolar åt dem, eller åtminstone ett extra och har läst nånstans att de då kan sitta i babyskydd/barnstol vid start och landning. Nån som har erfarenhet av det? Vi ringde nu för att kolla biljettpriser men då sa de att de inte får åka i eget säte under 2 år pga säkerhetsregler. Vet inte vart jag läst det där med babyskydd.
    Nån som har koll på detta? Jättetacksam för tips!
    Sannolikt är det så att ni måste ha dem i ert knä under start och landning. Under flygningen går det förstås bra att ha dem i eget säte, om ni nu vill betala åtskilliga tusen för det.
  • Thegran

tiden går...mindre än 5 månader till avfärd nu. skönt.
    ska bli härligt att komma tillbaka till Lanta!

• FredrikaoEmil

Hej hej!

Är ny här, har precis bokat en resa till surin beach på phuket. Kommer att åka 2 veckor den 7:e december med våran då 17 månaders. HUr brukar vädret vara i dec? Är det någon som varit i surin beach? vi ska till detta hotellet   www.ving.se/thailand/surin/courtyard-by-marriott-at-surin-beach%3ad0001010169%3ad201011162788%3a-1%3a8%3at0%3a409%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a   är det någon som varit där?

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-05 08:50:41 följande:

tiden går...mindre än 5 månader till avfärd nu. skönt.
    ska bli härligt att komma tillbaka till Lanta!

6,5 månad för oss.....
  • Tullemi
    FredrikaoEmil skrev 2010-06-05 09:42:48 följande:
    Hej hej!

Är ny här, har precis bokat en resa till surin beach på phuket. Kommer att åka 2 veckor den 7:e december med våran då 17 månaders. HUr brukar vädret vara i dec? Är det någon som varit i surin beach? vi ska till detta hotellet   www.ving.se/thailand/surin/courtyard-by-marri...   är det någon som varit där?
    Vädret brukar vara jättebra i december, vi ska ju dit då . Förra gången vi var där (i nov-dec) så var det ofta lite disigt/molnigt, men det var skööönt. Varmt är det ju och solen tar ändå.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)