• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • syster j

Hur har ni andra gjort med era förskoletider hemma. Ni som vart ute på långrsea har ni betalt fullt för dessa månader eller har ni tillfälligt gått ner i tid. Skickade ett mail till kommunen och fick ett surt svar om att rätten till förskoleplats försvinner om ledigheten överskrider 3 mån. Nu ska ju vi vara borta i 3 mån och inte längre. Irriterande med människor som inte kan vara trevliga eller åtminstone formella. Fick ej heller svar på om man tillfälligt kan gå ner i tid för att på så sett få ner taxan under de månader som man är borta, så jag skickade ett nytt mail till kommunen. Hoppas jag får ett mindre "syrligt" svar denna gång. Någon annan som har någon erfarenhet kring detta.

• Jensa1973
    Smilla75 skrev 2010-06-09 14:45:30 följande:
    Ja, de har en jättefin minibuss så priset är per fordon.

Ja alltså detta är inte med Lanta Divers. Utan det är resorten/hotellet

Och jag tolkade det som Bath...

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Smilla75
    Jensa1973 skrev 2010-06-09 17:46:57 följande:

Ja alltså detta är inte med Lanta Divers. Utan det är resorten/hotellet

Och jag tolkade det som Bath...

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    Ja Baht självfallet. Det är dyrt som sagt. Lanta tar 3700 baht ToR.
    syster j skrev 2010-06-09 17:36:37 följande:
    Hur har ni andra gjort med era förskoletider hemma. Ni som vart ute på långrsea har ni betalt fullt för dessa månader eller har ni tillfälligt gått ner i tid. Skickade ett mail till kommunen och fick ett surt svar om att rätten till förskoleplats försvinner om ledigheten överskrider 3 mån. Nu ska ju vi vara borta i 3 mån och inte längre. Irriterande med människor som inte kan vara trevliga eller åtminstone formella. Fick ej heller svar på om man tillfälligt kan gå ner i tid för att på så sett få ner taxan under de månader som man är borta, så jag skickade ett nytt mail till kommunen. Hoppas jag får ett mindre "syrligt" svar denna gång. Någon annan som har någon erfarenhet kring detta.
    Nej, du kan inte få ned taxan, vi försökte. Du kan säga upp din plats dock men då får du söka om den.
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-06-09 18:38:32 följande:
    Ja Baht självfallet. Det är dyrt som sagt. Lanta tar 3700 baht ToR.
    syster j skrev 2010-06-09 17:36:37 följande:
    Nej, du kan inte få ned taxan, vi försökte. Du kan säga upp din plats dock men då får du söka om den.
    Lanta diver tar 5000 bath ToR och 3000 bath om man bokar en enkel tur.
    färska prisuppgifter från Majbritt i går :)

tycker dock det är värt varenda öre.
    fräscha minibussar med bälten, ac och barnstolar med svensk standard.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-06-09 19:36:19 följande:
    Lanta diver tar 5000 bath ToR och 3000 bath om man bokar en enkel tur.
    färska prisuppgifter från Majbritt i går :)

tycker dock det är värt varenda öre.
    fräscha minibussar med bälten, ac och barnstolar med svensk standard.
    Fy vad de höjt, vi åkte förra året med dem. Blir inte dem i år vill jag lova!
  • loppis7

Vi åkte med Lanta nu i mars o visst hade dom bilstolar men dom satt löst i bilen o när vi skulle hem var det en stol o en bebis stol till våra 2 o 3 åringar så dom satt faktist på vanliga säten . skulle aldrig mer anlita dom igen.

• cillae

Kolla här http://www.kohlantahotels.se/ Vi fixade minibuss med dom när vi skulle från Lanta till airport nu i april, åkte med Lantadivers dit. Dom hade superfräscha och nya vaner/mininbussar med barnstolar om man vill ha. Kommer ej exakt ihåg priset, men ca detsamma Lanta divers. SUmmer House ligger precis vid stranden, såg det var nån som undrade. Mitt emellan DR Latna och Laguna. Helt ok

• FredrikaoEmil

Hej! jag undrar hur ni som åker charter gör med reseförsäkringar, tecknar ni charterbolagens extra reseförsäkring eller kör ni på bara hemförsäkringen och den försäkringen man får om man betalar med kontokort?? och sen undrar jag om ni åker med resebolagets transfer till hotellen eller åker ni taxi som ni fixar själva?? känns ju som det borde gå snabbare med taxi och jag antar att våran so kommer vara mycket trött och kinkig när vi landat och då känns ju inte bussresa så spännande...eller?

• Tullemi
    FredrikaoEmil skrev 2010-06-10 20:46:14 följande:
    Hej! jag undrar hur ni som åker charter gör med reseförsäkringar, tecknar ni charterbolagens extra reseförsäkring eller kör ni på bara hemförsäkringen och den försäkringen man får om man betalar med kontokort?? och sen undrar jag om ni åker med resebolagets transfer till hotellen eller åker ni taxi som ni fixar själva?? känns ju som det borde gå snabbare med taxi och jag antar att våran so kommer vara mycket trött och kinkig när vi landat och då känns ju inte bussresa så spännande...eller?
    Vi åkte med Ving sist och hade bara hemförsäkringen. Vi fixade transfer själva. Snabbt och mer bekvämt.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • FredrikaoEmil
    Tullemi skrev 2010-06-10 20:48:40 följande:
    Vi åkte med Ving sist och hade bara hemförsäkringen. Vi fixade transfer själva. Snabbt och mer bekvämt.
    ok ja vi åker med ving...vi kommer att komma tidigt på morgonen och åka mitt i natten hem...men det borde väl inte va något problem att få tag i taxi ändå va?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)