• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    Jennismamma skrev 2010-06-11 20:33:03 följande:
    Vi har planer på att åka i februari, är 2 vuxna och 3 barn. Ni som vet hur smidigt är det att åka en hel familj och bara boka flygstol till Bangkok? Finns det många hotell som tar 5 personer i ett rum? Även hur smidigt är det sedan att ta sig från Bangkok  till andra ställen i Thailand?
    från bangkok tar du smidigt inrikesflyg vidare.
    går ju att ta andra vägar också, men flyget är helt klart snabbast och enklast, beroende på vart du ska såklart :)
  • Jennismamma

Okej, och priser på hotell och flyg  i Thailand vad går det på ungefär?

• stockrosen
    syster j skrev 2010-06-11 19:38:19 följande:
    Om jag har förstått det rätt så är den sidan (östra bäst vi den tiden minst antal regntimmar, i alla fall i september)På den sida så börjar lågsäsongen i november och då börjar väl högsäsongen i övriga . Om jag inte har blandat ihop det helt och hållet!!! Vi har i alla fall funderat på den östra sidan i september just pga av att lågsäsongen ej har startat där än. Södra Thailand har många regntimmar under september.....
    okej, så det är ett "byte" någongång i november......okej....det var bra att veta.
  • stockrosen
    benjamin 040722 skrev 2010-06-11 19:38:39 följande:
    Vi kommer vara på den sidan i januari-feb. Jag vet inte hur vädret är varken då eller före, men bra mkt bättre än svensk sommar iaf

Var i Asien och reste runt juni-aug då det skulle vara regn period. På 3 månader kunde vi inte besöka stranden 2 ggr pga regn... alla andra dagar sken solen (visst det regnade i b l a n d på natten, men det kvittar juh  )
    Jo, sommarmånaderna är sällan problem (har tillbringat flera somrar där) men oktober är (vad jag hört) väldigt blåsig och regnig. På phuketsidan i alla fall.

Igår läste jag om Koh Samuisidan men då stod det att nov dec är dåliga där.

Det är inte lätt att komma ihåg allt
  • Simbaa

ni som stannar länge hur gör ni med visa?
    Vilket är det bästa att göra?

• Thegran
    Jennismamma skrev 2010-06-11 22:09:46 följande:
    Okej, och priser på hotell och flyg  i Thailand vad går det på ungefär?
    svårt att säga, iaf när det gäller boende. Det varierar väldigt mycket beroende på hur och var du väljer att bo. Du kan bo för under en hundring per natt, eller för flera tusen kronor.

flyger du med thai ingår inrikesflyget i priset.
    annars så hittar du lätt flygpriser på nätet.
    air asia och thai airways bl.a flyger inrikes.
  • Pajsarn
    stockrosen skrev 2010-06-11 22:26:22 följande:
    Jo, sommarmånaderna är sällan problem (har tillbringat flera somrar där) men oktober är (vad jag hört) väldigt blåsig och regnig. På phuketsidan i alla fall.

Igår läste jag om Koh Samuisidan men då stod det att nov dec är dåliga där.

Det är inte lätt att komma ihåg allt
    Vi är flitiga Thailandresenärer och för 3 år sen var vi för första gången dit på sommaren, 3 v i juli. Av dessa 3 v hade vi drygt 2 dagar med sol!!!!! Resten var övermulet, det regnade inte så värst mycket utan var bara grått och trist. Supertråkigt. Ändå var vi på östra sidan som de säger ska ha finare väder just under sommaren.
  • mattispadd

vart har ni bokat era biljetter...???

vi hittade i mars i år för 6098:- /person med apollo

• Thegran
    mattispadd skrev 2010-06-13 18:14:31 följande:

vart har ni bokat era biljetter...???

vi hittade i mars i år för 6098:- /person med apollo

vi har bokat via jordenresor, helt fantastiskt resebyrå som vi kommer anlita till nästa sommars resa också!
  • Thegran

tänkte köpa resevagn nån dag nu, känner att det kan vara bra att ha till sommarens strapatser också.

Har funderat på en chicco lite way, och det lutar åt den. Men såhär i sista stund, ni som har den, är det den vagnen jag ska satsa på?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)