• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • winters
    Thegran skrev 2010-06-14 07:18:34 följande:
    tänkte köpa resevagn nån dag nu, känner att det kan vara bra att ha till sommarens strapatser också.

Har funderat på en chicco lite way, och det lutar åt den. Men såhär i sista stund, ni som har den, är det den vagnen jag ska satsa på?
    Absolut, den är helt fantastisk att köra, bra liggläge, rejäl sufflett (och med Axel & Idas UV-skydd blir den perfekt), bra varukorg, lätt att fälla ihop och ta med sig, köp!! :)
    Oscar 091001
  • Thegran
    winters skrev 2010-06-14 07:41:03 följande:
    Absolut, den är helt fantastisk att köra, bra liggläge, rejäl sufflett (och med Axel & Idas UV-skydd blir den perfekt), bra varukorg, lätt att fälla ihop och ta med sig, köp!! :)
    Oscar 091001
    tack, när du skriver så har jag väl inget större val ;) haha. ska ringa runt och se vilka butiker i närheten som har den och ad den kostar. i vår lilla stad säljs den inte så får åka till västerås.

har du köpt bygel till?
    dottern är 1.5 år. funderar på om den är bra att ha?
  • FredrikaoEmil

Jag har precis beställt en avanti moving light från tyska ebay för ca: 800 kr inkl. frakt...tror den kan vara bra! har ju inte fått den än så vet inte men iomed att den har 3 hjul tänkte jag att den är lite lättare att köra i sanden och så...

• winters

De hade kampanj på vår Babyproffsen i Kungsbacka för ett tag sedan så då passade jag på, de tog då 1195 för sulky och båge. Bågen tycker jag är käck, Oscar tycker om att hålla i nåt och banka! :)

Annars har Nids4kids i Göteborg alltid bra priser om du har svårt att hitta hos dig och de skickar till hela Sverige:
    http://www.blocket.se/goteborg/Chicco_Liteway_2010_Farg_Glamour_Frakt_100___27684639.htm?ca=20&w=1

Oscar 091001
  • Thegran

ha, snacka om flyt!
    ringde babyproffsen i grannstaden, och hörde mig för om vagnen fanns inne, pris och färger .
    Och hon i butiken berättade att de kommer ha kampanj på den i helgen!
    sicken tur, hade hon inte sagt det hade jag köpt en idag och missat rabatten!

hoppas på samma pris som du fick winters!

• Smilla75
    Thegran skrev 2010-06-14 10:22:49 följande:
    ha, snacka om flyt!
    ringde babyproffsen i grannstaden, och hörde mig för om vagnen fanns inne, pris och färger .
    Och hon i butiken berättade att de kommer ha kampanj på den i helgen!
    sicken tur, hade hon inte sagt det hade jag köpt en idag och missat rabatten!

hoppas på samma pris som du fick winters!
    Grattis, det brukar de ju aldrig upplysa om!
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-06-14 10:38:13 följande:
    Grattis, det brukar de ju aldrig upplysa om!
    nä, därför blev jag så förvånad och glad :)
  • Jensa1973

Det lutar åt att vi endast bokar 3 nätter på lanta och kikar oss omkring istället.
    Det lutar åt Lanta Summer House, och de har transfer för 2500THB för oss från Krabi

Tessa, kan du inte kika lite på stället åt oss??

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-06-14 17:47:53 följande:
    Det lutar åt att vi endast bokar 3 nätter på lanta och kikar oss omkring istället.
    Det lutar åt Lanta Summer House, och de har transfer för 2500THB för oss från Krabi

Tessa, kan du inte kika lite på stället åt oss??
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    absolut, det kan jag! Påminn mig i november bara :)
  • Jensa1973

hahahahaa ja jag ska komma ihåg det ;)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)