• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-06-17 18:33:08 följande:
    Ja, Babytravels är bara lite nylon(?)tyg så det är inte mycket till skydd så sett. Det är väl vad man får för 149:-
    ja, jag kände lite på den idag och den skyddar ju inte spec mycket egentligen...
    vill gärna ha nån som är iaf lite vadderad.
    kommer antagligen plasta in den också, iaf på vägen dit, för att förhindra att den går sönder så gott det går.
  • winters

Ja precis, den är det, har inte känt på den, men jag tycker att den ser lite mer ombonad ut! :) Kostar 229 kr på Barnens hus.

Oscar 091001
  • FredrikaoEmil

Vad reser ni med för resväskor? vilken storlek? hård, mjuk eller bag? har en hård väska på 67 liter men måste köpa nåt mer...blev lite sugen på en stor bag men det kanske är otympligt?

• Thegran
    winters skrev 2010-06-17 18:50:59 följande:
    Ja precis, den är det, har inte känt på den, men jag tycker att den ser lite mer ombonad ut! :) Kostar 229 kr på Barnens hus.
    Oscar 091001
    hittade den för 199 kr +36 kr frak på pappaprylar.se, så beställde en nu precis :)
    då slipper vi åka iväg o köpa, närmsta butik där de säljs enligt hemsidan är i e-tuna som ligger 4 mil bort.

hoppas den funkar nu bara, men googlade och hittade nåt gammalt inlägg där nån skrev att den passade och att de fått ner flytväst och två paket blöjor i den också :)
  • Thegran
    FredrikaoEmil skrev 2010-06-17 19:00:08 följande:
    Vad reser ni med för resväskor? vilken storlek? hård, mjuk eller bag? har en hård väska på 67 liter men måste köpa nåt mer...blev lite sugen på en stor bag men det kanske är otympligt?
    vi kommer köra med en ryggsäck (70 L) och så en hockytrunk (som kan bäras på ryggen) eller liknande.
    behövs något annat till shoppingen som ska med hem så köper vi det i bangkok :)
  • Thegran
    winters skrev 2010-06-17 19:10:29 följande:
    Toppen, säg gärna till om du testpackar den! :)
    Oscar 091001
    testpackar så fort den kommer och rapporterar därefter :)
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-17 19:13:12 följande:
    testpackar så fort den kommer och rapporterar därefter :)
    Fast den (som du beställde) ser lite ut som Babytravels gör...lätt vadderad (med betoning på lätt dock). BT-väskan är ju inte bara enkelt tyg. Ja, du får berätta när den kommit hem till er .
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-06-17 19:20:18 följande:
    Fast den (som du beställde) ser lite ut som Babytravels gör...lätt vadderad (med betoning på lätt dock). BT-väskan är ju inte bara enkelt tyg. Ja, du får berätta när den kommit hem till er .
    den bt väskan hon i butiken visade mig var "slapp" i tyget, den jag beställde ser mer stadig ut, kanterna står upp på bilden, det gjorde inte den i affären :)

haha, vi får se, det blir nog bra oavsett :) får väl linda in vagnen i bubbelplast innan jag lägger ner den ;)
  • Thegran

sitter o filar lite på packlistan, när det gäller "större" grejer, och behöver lite tips. det jag hitills har med är;

* resevagn (chicco lite way)
    * flytväst (baltic)
    * solskyddskläder (två set - en med lång ärm och en med kort, båda med shorts)
    * solglasögon, kids banz (har inte köpt än)
    * solskyddskrämer (vill ha med hemifrån)

vad mer bör man ha med, till en liten som blir två år under resan?
    kläder, leksaker till flyget och sådant har jag inte med på listan men det ska givetvis med sånt också.
    men är det nåt mer man bör köpa i förväg och ha med sig, som går under kategorin "nödvändigt/viktigt"?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)