Meramat skrev 2010-06-20 20:38:09 följande:
Hej,
Vi har precis prelbokat biljetter till Thailand 25 okt - 20 jan, blir nästan tre månader = helt underbart. Jag har dock lite ångest inför flygresan och undrar hur det gått för er som är lite rutinerade....Hur är det att flyga 11 timmar med aktiva/krälande/brottningssugna småkillar. Våra tvillingar kommer vara 11 månader när vi åker och 14 månader när vi åker hem. Vi kör direktflyg med Thai och har bokat bra platser (vid tv-skärmen = ingen framför).
Hur gick det för er andra att flyga med såna små? Tips och trix?
Jag har aldrig själv åkt med så små barn, eftersom jag inte ännu har barn. Men just flygresan borde ju inte vara något problem. Jag brukar boka platserna som är precis bakom de platserna som är reserverade för barnfamiljer och det verkar ha gått bra för alla dom. På de flesta flyg får barnen som är riktigt små "sängar" som dom fäster framför sätena, så barnen kan sova. Självklart har jag hört många småbarn skrika på flygplan, men jag personeligen har nog bara någon gång stört mig på det i något ögonblick så jag tror inte man behöver bli desperat så fort ens barn börjar gallskrika och bli rädd för att övriga passagerare skall flyga på en.
Jag väntar själv barn nu och har mina funderingar kring resor med barn, men tycker det känns underbart att läsa att ni åker iväg i 3 månader. Thailand är verkligen ett underbart land och ni kommer verkligen inte att ångra er. Lycka till nu och skriv ett litet meddelande ifall du vill ha lite tips på resemål etc.