• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Jensa1973

Jag har också badshorts och bikini..

Känner mig inte heller riktigt bekväm i min nya kropp..

Har ju dock 249 dagar kvar till resan. och jag vill inte se ut såhär!!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Thegran
    winters skrev 2010-06-27 13:33:48 följande:
    Åh, toppen, då ska jag köpa en sådan oxå! :)
    Oscar 091001
    kan tillägga att bilden på väskan inte stämmer riktigt med hur den eg ser ut..
    sidorna är "slappa", på bilden ser de ju stadiga ut vilket de inte är. den är ingen direkt vaddering i den heller, men packar man ner flytväst o sådan blir den ju lite skyddad av sånt.
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-06-27 20:27:28 följande:
    Jag har också badshorts och bikini..

Känner mig inte heller riktigt bekväm i min nya kropp..

Har ju dock 249 dagar kvar till resan. och jag vill inte se ut såhär!!
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    haha, en till som har koll på dagarna :)
    vi har 128 dagar kvar :) håller dock inte räkningen själv, har en nedräknare på thailandforum som räknar ned åt mig ;)

visst är det lite tråk att man inte känner sig helt bekväm..speciellt när man tycker att typ alla andra på stranden är superheta i sina bikinin...
    jaja. man får titta på sina små underverk, så känns det mer ok att se ut som man gör.
    (jag borde iof kommit i form...1.5 år har ju fått sen förlossningen men är man lat som jag så...)
    dessutom tar lyckan av att i huvudtaget vara i paradiset över, så väl på plats bekymmrar man sig inte för så världsliga saker :)
  • Thegran

Nu känner vi att det kliar i fingrarna efter att boka hotell i bangkok!

kan nån säga bu eller bä om dessa hotell;
    Centre Point, Petchburi 15
    Grand diamond suits
    Arnoma Hotel

• winters

I dag fyndade jag badbyxor från Panos Emporio och något annat märke på Inter Sport till Oscar. Skönt att få köpt lite inför resan så att man slipper jaga sommarkläder i november! :)

Oscar 091001
  • Tullemi

Vi har ju inte bokat vårt boende än (Phuket) och idag sa min man att nån han känner kanske kan hyra ut sin lägenhet på Bangtao Beach. Men jag har fått för mig att det är resortområden som dominerar där och att det inte finns nån direkt by/stad, utan att man är hänvisad till de stora hotellkomplexens restauranger.
    Det står mellan Bangtao eller Karon isf, och jag vet vad många här i tråden inte tycker om Phuket i allmänhet , men jag vill bara ha lite feedback på Bangtao. Karon känner jag redan till.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Flamma

Har kikat lite på hotell i Bangtao och det är nog en rätt så lyxig resort, sen är ju allt relativt vart man sätter ribban Flört.
    Själva kan vi absolut inte bestämma vart vi ska flyga och vart vi ska vara. Har hittat prisvärda resor iaf. ca 22ooo för 2 vuxna, 1 barn och 1 spädis 4 veckor från Arlanda till phuket eller krabi. Så vilket ska man ta?? Endast flyg då, men känns som man har en slant över till boende då....

★ MELVIN -05 & MEYA -10 ★
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)