• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi

Sulkyn är gratis även på charter, plus att om du köper en resevagn så har du ju en vagn till kommande resor också.
    Vi äter också allt i stort sett. Vi har nog aldrig köpt glass från en gatuvagn dock,

• paxa

hjälm? varför?

köper ni flytväst där nere? till hur små barn finns det? Är det för när ni åker till andra öar eller till vad?

Undrar,
    Paxa.

Ps, trevlig midsommarpå er alla!

• Thegran
    paxa skrev 2010-06-24 22:26:21 följande:
    hjälm? varför?

köper ni flytväst där nere? till hur små barn finns det? Är det för när ni åker till andra öar eller till vad?

Undrar,
    Paxa.

Ps, trevlig midsommarpå er alla!
    hjälm är ett måste om man ska åka tuktuk! är även bra att ha om man tex tänkt rida elefant eller liknande.

flytväst köper i hemma, så vi vet att vi får en BRA sådan. Har läst tester och utgått från dem när vi köpt. Vet inte hur utbudet är om man vill köpa i thailand. Men en väst väger inte mycket så det är inget bök att ta med sig från sverige.
     Vi kommer åka på en del utflykter, och då vill jag ha flytväst på dottern. De som finns att låna på båtarna är ytterst sällan av barnstorlek.
    Vi gör så att vi tar med oss flytväst ner, och lämnar kvar den när vi åker hem så vi får plats med mer shopping :)
  • Tullemi

Det är första gången jag hör om hjälm i tuktuk. Aldrig sett nån som har det heller, även om man förstår att det kanske skulle behövas. Tokkörning!

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-06-25 11:03:19 följande:
    Det är första gången jag hör om hjälm i tuktuk. Aldrig sett nån som har det heller, även om man förstår att det kanske skulle behövas. Tokkörning!

ja, tyvärr skippar många det. Jag personligen skulle inte sätta dottern i en tuktuk utan hjälm på huvudet, iaf inte i sådan modell som finns på lanta och många andra ställen. Där är det mestadels moppar med sidovagn.
    Finns ju andra mer billiknande tuktuk också, inbillar mig att de är säkrare då man sitter lite mer skyddad.

vi såg faktiskt en hel del som hade hjälmar på sina barn i tuktuk sist.
    sen har vi sett skräckexempel på hur man åker med barn på moppe också...men det kan vi ta nån annan gång :)

• Flamma
    Tullemi skrev 2010-06-25 11:03:19 följande:
    Håller med, har inte heller sett det...
    ★ MELVIN -05 & MEYA -10 ★
  • Smilla75
    Flamma skrev 2010-06-25 21:20:55 följande:
    Håller med, har inte heller sett det...
    ★ MELVIN -05 & MEYA -10 ★
    På Lanta har nästan alla longstays hjälm till sig och sina barn. Det gäller dem som hyr egen tuktuk vilket de flesta gör. Jag har inte sett det på någon som åker med taxituktuk. Vi har inte hjälmar på våra barn men åker bara korta sträckor, ska vi långt hyr vi bil. Vi har inte bilstolar i bilen heller därnere dock.
  • Jensa1973

hjälm.. som i cykelhjälm eller??

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Smilla75
    Jensa1973 skrev 2010-06-25 22:25:10 följande:
    hjälm.. som i cykelhjälm eller??
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    Nej, de jag sett har störtkrukor.
  • Tullemi

Jag måste bara fråga er. Skulle man se störtfånig ut i "baddräkt" på stranden in Thailand? Jag har fått väldigt ful magen nu efter andra graviditeten och det är inget som jag kommer att kunna banta eller hinna träna bort (med 2 små barn). Så magen vill jag helst gömma och jag funderade på en sån här:
    http://www.triumph.com/se/sv/2244.html

Jag ligger inte en sån som ligger och pressar i solen, utan jag softar under ett parasoll ska jag tillägga .

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)