• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • benjamin 040722
    syster j skrev 2010-06-11 10:09:14 följande:
    Då har vi åkt hem när ni kommer ner! Vi åker 9 sept och hem 9 dec. Vi har heller inte helt bestämt resrutt än. Det ska ju vara ganska regningt i sept. Vi har kollat på koh samui, koh tao, koh chang och koh lanta.
    Låter precis som vi =) koh tao, koh samui , där vi gifter oss och Koh Lanta =) Men sen är frågan i vilken ordning =) längtar gör vi iaf. Ska bli underbart att få komma iväg och få semester. Nu börjar snart semestrarna hemma iofs. men för vår del blir det bara en vecka i Stockholm och resten av sommaren hemma. Men vad gör det
  • syster j

Åh, vad underbart att ni ska gifta er därHjärta. Vi funderade också på det...... Hoppas det blir så som ni har drömt om. Lycka tillGlad

• benjamin 040722
    syster j skrev 2010-06-11 12:42:42 följande:
    Åh, vad underbart att ni ska gifta er därHjärta. Vi funderade också på det...... Hoppas det blir så som ni har drömt om. Lycka tillGlad
    Tack =) Ja det hoppas jag oxå! såg du inlägget jag svarade på till Smilla75 ang vgiften. helt gratis blev det inte för Signe, men däremot blir det ingen avgift för Benjamin så det jämnar ut sig
  • Smilla75
    benjamin 040722 skrev 2010-06-11 12:57:07 följande:
    Tack =) Ja det hoppas jag oxå! såg du inlägget jag svarade på till Smilla75 ang vgiften. helt gratis blev det inte för Signe, men däremot blir det ingen avgift för Benjamin så det jämnar ut sig
    Så bra för er! Vi har inte lyckats undslippa men det är väl olika mellan kommunerna.
  • benjamin 040722
    Smilla75 skrev 2010-06-11 13:28:39 följande:
    Så bra för er! Vi har inte lyckats undslippa men det är väl olika mellan kommunerna.
    Ja det är juh härligt när man kan dra in på lite av alla utgifter när man åker iväg... det är juh nog att stå å betala för ett tomt hus och dessutom behöva anlita snöröjning som extra kostnad!  men det är det värt!
  • stockrosen
    benjamin 040722 skrev 2010-06-11 11:49:56 följande:
    Låter precis som vi =) koh tao, koh samui , där vi gifter oss och Koh Lanta =) Men sen är frågan i vilken ordning =) längtar gör vi iaf. Ska bli underbart att få komma iväg och få semester. Nu börjar snart semestrarna hemma iofs. men för vår del blir det bara en vecka i Stockholm och resten av sommaren hemma. Men vad gör det
    Men ...är det inte dåligt väder under hösten på Koh Samui sidan? sep -dec
  • syster j

Om jag har förstått det rätt så är den sidan (östra bäst vi den tiden minst antal regntimmar, i alla fall i september)På den sida så börjar lågsäsongen i november och då börjar väl högsäsongen i övriga . Om jag inte har blandat ihop det helt och hållet!!! Vi har i alla fall funderat på den östra sidan i september just pga av att lågsäsongen ej har startat där än. Södra Thailand har många regntimmar under september.....

• benjamin 040722
    stockrosen skrev 2010-06-11 17:44:56 följande:
    Men ...är det inte dåligt väder under hösten på Koh Samui sidan? sep -dec
    Vi kommer vara på den sidan i januari-feb. Jag vet inte hur vädret är varken då eller före, men bra mkt bättre än svensk sommar iaf

Var i Asien och reste runt juni-aug då det skulle vara regn period. På 3 månader kunde vi inte besöka stranden 2 ggr pga regn... alla andra dagar sken solen (visst det regnade i b l a n d på natten, men det kvittar juh  )
  • Thegran

Nu har vi bokat transport från krabi till lanta :) och fixat presentkort på dykutflykt till sambons pappa som fyller 60 i sommar.

känns som att resan närmar sig allt mer!

• Jennismamma

Vi har planer på att åka i februari, är 2 vuxna och 3 barn. Ni som vet hur smidigt är det att åka en hel familj och bara boka flygstol till Bangkok? Finns det många hotell som tar 5 personer i ett rum? Även hur smidigt är det sedan att ta sig från Bangkok  till andra ställen i Thailand?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)