• mee79

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

åker till phuket med 11 månaders baby i maj, tänkte höra mer er hur ni brukar göra med pengar? växlar ni här, eller tar ni ut i thailand?

• mee79
    Thegran skrev 2010-04-17 10:47:03 följande:
    för en gångs skull är jag lite glad att jag inte är ute och reser.en bekant är i bangkok, skulle åkt hem igår. har fått besked om tidigast hemresedatum 2/5.inte kul. man vill ju gärna komma hem som man ska, speciellt om man har jobb och annat som väntar.
    vaaaa?? kan de verkligen stämma? börjar bli RIKTIGT orolig nu, vi ska flyga till phuket den 5/5..... vilket bolag reser dom med?
  • mee79

hej hej, jag är en flitig trådläsare men skriver sällan! vi åker till phuket om en vecka med 11 månaders dotter. vi åker från kastrup och undrar om nån vet vad en sån påse till vagnen kostar där, har hört alltifrån 40 dkk till 175 dkk, lite skillnad, så om nån vet är jag tacksam!

• mee79

ja smaken e verkligen som baken! vi har varit i patong 4 gånger varav 1 gång nu i maj med vår ettåring, vi hade det hur bra som helst!  prostitution , jo visst, de finns väl överallt? man behöver inte överdriva heller! vi strosade omkring på bangla på kvällarna, och hade det supermysigt, de e väl värst efter typ 23 på kvällen men vem e ute då med en ettåring?
    tråkigt när folk "traschar" ett ställe så som en del gör i denna tråden! som sagt smaken e som baken ,jag skulle t.e.x. dööö av tristess på koh lanta!

• mee79

man får ha hur mycket dryck med som helst till barn!! man visar drickan i säkerhets kontrollen och säger att det är till barnet. det dom kan göra är att be en smaka på det, eller hälla det på huden.(för att förvissa sig om att de inte är sprängämne)
    vi åkte i maj och hade medd festis, mer, och babyjuice, absolut inga problem!

• mee79

jag åkte från kastrup, och ja det står att man inte får ta med dricka men som sagt det är inga som helst problem, både på arlanda och kastrup är dom väldigt tillmötesgående när man har dricka med till barnen!
    och samma i thailand, vi åkte från phuket, och hade mängder av olika drycker till vår 1-åring.
    man sa bara " for the baby", och sen va det inget mer med det!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)