• noggis

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej hej!

Ja hoppar in här och har inte haft möjlighet att läsa denna sjuuuuukt långa tråd! ;)

Min son är 11 månader och vi åker till thailand den 25e april! Ska bli ruggigt spännande då han e en väldigt bråkig sate som inte kan sitta still mer än 2minuter.
    så 11 timmar på ett å samma ställe ska bli en utmaning för hela familjen. Och alla andra på planet ;)
    Någon som har bra tips?? Detta är första gången han flyger och jag är sjuuuukt nervös. Men d kommer nog gå bra..

Men har ett litet dilemma för stunden.. han är genomförkyld och jag hoppas för guds skull att han inte blir sämre, får öroninflammation lr något sådant..
    Vad kan man göra för att undvika en inställd flygresa?

• noggis

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker!!! =)
    Förhoppningsvis kommer vi iväg då det känns lite som att vi inte alls ska åka.. Lukas (sonen, 11mån) har öroninflammation och pencilinkuren är slut på fredag.. Han är ett litet öronbarn så förhoppningsvis är han frisk å kry då! Och så kommer ett vulkanutbrott i det hela?! Tänk om inga flyg lyfter nästa vecka?!
    aaaaaah!!

Men som sagt, förhoppningsvis kommer vi iväg! =)

• noggis

Idag bär det av till Phuket!! =)
    Är riktigt nervös då det är första gången vi flyger med barn. Lilla Lukas är 11 månader och har precis haft öroninflammation (pencilinkuren avslutades i torsdags)
    Men han mår betydligt bättre! Dock tror jag det är ännu en tand på g, gnällig å dregglar mer än vanligt.. Å biter på ALLT!

Känns som jag glömt allt ja inte bör glömma! Vad bör jag ha med mig i handbagaget? Det är ju trots allt 11 timmars resa och vill inte sitta på 10.000meters höjd å ha glömt det viktigaste...
    Vad gör jag om han får lock för öronen? Om han får feber??
    Hehehe Supernojjig! haha

Tacksam för massa olika tips! =)

• noggis
    Tullemi skrev 2010-04-25 08:26:19 följande:
    noggis: du har väl ett minimini-apotek i handbagaget, tex rumppanodil och nezeril? Trevlig resa! Inte alls avis *harkel*
    Heheh jodå, alvedon å nezeril har jag med!
    Förstår att du inte är avis ;) ska bli skittråkigt att åka ifrån detta kalla land å ligga på stranden å dricka paraplydrinkar!
  • noggis

Hej!

Nu har vi kommit hem från Thailand! Det gick över förväntan bra med både fly och värmen för lilleman! =)
    Rekomenderar starkt att åka dit, för er som planerar å tänker!!

Massa kramar/petra

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)