• lolo21

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Åhh detta är tråden jag har sökt! Ska läsa o läsa=)

Har nån av er vart här http://www.fritidsresor.se/boka-resa/HotelAbout.aspx?q=4c51514d751647e2b0982d668662e1f9 ??

Tycker det verkar helt underbart men tvekar inför den låånga resan med en 3-åring. Vi har tidigare åkt till mallorca och gran canaria med sonen o det har gått bra, men det är ju bara halva res-tiden..

• lolo21

Hej igen!

Nu när jag läser mer o mer så blir jag ännu mer förvirrad;P

Jag tycker koh lanta verkar jättemysigt, men är det för lugnt? Vi är en rastlös liten familj=) Jag såg en jättebra film på youtube om khao lak, det verkar ju jättemysigt där också.

Vilket ska man välja, vi ska bo två veckor. Koh lanta eller khao lak? Och vi vill välja ett ställe, inte flytta runt;P Har en son som gillar rutiner..

Tips tack:)

• lolo21
    Thegran skrev 2010-04-30 11:56:33 följande:
    visst är lanta lungt, men det finns gott om aktiviteter för den som vill.dyk el snorkelutflykt, rida elefant, paddla kajak, undersöka hela ön, kika på apor, besöka fyren, old town och sea gipsy town. Åk på dagsutlfykter till öarna runt om. gå matlagningskurs m.m. ja, som sagt, det finns massor.
    Åh det låter ju väldigt bra förstås=) Som jag har förstått så är det inte jättetätt med turister? Vi har ju bara åkt till "turistfällor" innan som mallorca osv, och är lite trötta på att ligga som sillar på stranden;P
    Hur är maten, finns det många restauranger?
  • lolo21
    Thegran skrev 2010-04-30 12:10:48 följande:
    ja, det finns massor med matställen! spec om du bor vid klong dao eller long beach. du kan utan problem testa en ny varje dag. lite shopping finns det också, inte så stort utbud men det var tillräckligt för oss.det som vi gillar med lanta är att det inte får förekomma jetskis, bananbåtar och solstolsuthyrning och annat hemskt. det gör att stränderna är lugna och sköna.vi har enbart varit på lanta under november, och då har vi haft long beach nästan för oss själva..men nej, du slipper nog ligga som en sill även under den absoluta högsäsongen också av vad jag har förstått.
    Men det låter ju hur mysigt som helst=) Vi hade isf tänkt åka under nov eller början av dec. När är det högsäsong? Finns det bra mat för barnen att äta också? Vi hade isf tänkt bo på fritidsresors exotic village vid klong dao.
  • lolo21

Tack för era bra tips om Kho Lanta:) Det låter ju jättebra.

Nån som har vart i Khao Lak och kan berätta mer om det?

Filmen som någon frågade om fick jag upp när jag sökte på Khao Lak på youtube, kan länka senare.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)