Inlägg från: benjamin 040722 |Visa alla inlägg
  • benjamin 040722

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lycka 1 skrev 2010-03-29 22:38:25 följande:
    Ja dom vanliga charterbolagen tittar jag på nästan varje dag.Men jag funderar på om vi ska våga oss på att bara köpa flygbiljetter som så många av er här inne gör. Blir det billigare att göra så?
    vi bokade för drygt en månad sedan, åker den 12 dec till 4 februari och fick betala 26000 för 2 vuxna och 2 betalande barn =) ett stopp på ca 2 timmar i turkiet, men det ser jag mer som en fördel än nackdel =) skönt att få sträckas på sig ordentilgt och låta barnen springa av lite energi så dem sover gott resten av resan
  • benjamin 040722

ska tillägga att resan är helt ombokningsbar och avbokningsbar utan någon som helst anledning för en ynka kostnad på 600/person. Det tyckte vi var viktitg eftersom december känns rätt långt bort och mkt kan hända innan dess (om man har otur) så det känns skönt att inte behöva tvingas i väg på en mega dyr resa om ngt otrevligt händer utan dessa biljetter hade det blivit billigare, dock bara ett par tusen lappar...

• benjamin 040722

förresten, jag har juh varit bortrest så har missat en hel del inlägg. Innan jag åkte för några veckor sedan, var det någon som undrade ang vattenlandet i Phuket.

Vad blev det för svar? Har någon varit där? är det anpassat för barn mellan 3-6 år

• benjamin 040722
    Tullemi skrev 2010-03-30 09:45:34 följande:
    Verkligen ett bra pris
    tycker vi ixå, även om jag tyckte det lät mkt först nu kostar samma resa över 51000! så jag är glad att vi bokade direkt
  • benjamin 040722
    resemamman skrev 2010-03-30 13:17:56 följande:
    Åh vilka bra priser! Var bokade ni? Letar liknande biljetter och vill gärna har av/ombokningsbart utan att behöva betala utlöst mkt mer. Men det verkar vara svårt att hitta... Åker nov-mars!
    Vi bokade direkt via turkishairlines sida. priset som anges är inte det man får, det blir billigare när man går några steg fram i bokningen, dock är inte det lägsta priset det som är ombokningsbart...

tittade snabbt, 10 nov- 10 mars blir för 2 vuxna och 1 barn, med helt av och ombokningsbara 37511 och då flyger ni ut båda gångerna på em/kvällen, vilket e bra med barn =)
  • benjamin 040722
    Lycka 1 skrev 2010-03-30 21:13:03 följande:
    Är det jag som är helt knäpp eller vart hittar ni alla billiga flygbiljetter?Har letat på dom länkarna jag fått här inne men inte får jag upp nå billiga biljetter inte.Vi är två vuxna och ett barn som kommer vara 3 år när vi ska åka. Vi vill åka kring mars nästa år. Det blir väl billigare i slutet?När jag letar får jag upp priser på över 30000:- Då blir det ju samma pris som att åka charter.Hittade en resa till Khao lak med Ving som skulle gå på ca 32000:- med hotell då. Bra pris?
    om du går in på
    www.flygresor.se/thailand/bangkok/priskalender.php&year=2011&from=stockholm

är det  jätte lätt att få en överblick på alla resor, tyvärr är inte så många resor utlagda för mars 2011, men det kommer när vi passerat april =) så håll ut!

dock finns en resa redan nu, 16 dagar till bangkok för 6008kr / person med flygbolaget Qatar, 5 stjärnaigt flygbolag? jag har aldrig flygit med dem, men min syster har jobbat för dem under en tid då hon blev uthyrd från sitt bolag... hon flög visserloigen bara små plan i mellanöstern... och allt var bra =)

googla och se om du hittar ngt om dem? eller kanske ngn här som rest med dem?

Min familj har åkt till Thailand i fredags förra veckan, dem hittade sin resa via den sida jag gett dig, dem bokade i slutet av januari och fick betala strax över 4000! /person för 3 veckor! visserligen flyger dem med ngt ryskt bolag, men jag har pratat med dem när dem kom ner till bangkok och allt hade gått mkt bra! Nackdelen är att dem har en lååååååång mellan landning i Moskva på vägen hem... kanske inte ett alt. när man reser med barn, men då bokade dem det billigaste =) så visst kommer du kunna hitta billiga biljetter, ha is i magen, det kommer

• benjamin 040722

LYCKA 1:

Tittade på turkishairlines.com och såg där att priser för 2 vuxna och ett barn i mars nästa år kostar med helt avbokningsbara biljetter för 21181, vilket är ett mkt bra pris! Det är drygt 7000/ person! =) Vill man inte ha avbokningsbara biljetter så blir det ännu billigare 18373 =)

Som jag kan se det är det fortfarande billigt vilket datum i mars ni än väljer att åke eller hur länge ni än väljer att vara borta

• benjamin 040722
    lolliepopsie skrev 2010-03-31 09:08:14 följande:
    Idag åker vi!!!!!
    Underbart! Trevlig resa =)
  • benjamin 040722
    resemamman skrev 2010-03-31 09:11:51 följande:
    Supertack!! Har kollat på Turkish, men får bara upp priser över 50 tkr för oss. Och då blir det tom billigare att flyga Sas eller Thai.
    Men vilka datum ska ni åka?
  • benjamin 040722

tycker inte att 41 tusen låter jätte dyrt för 4 betalande då ni ändå är "sent ute" ska var borta läääänge (biljetterna blir dyrare först när man passerar 1 månad och sen 3 då biljetterna ofta är 1 månad eller 3 månaders biljetter....)

sen är den ju ombokningsbar oxå så tycker det är ok pris =) men ni måste juh känna efter själv. Air china har jag hört ska vara bra så varför inte chansa att ni trivs i Thailand i 4 månader och tar dem biljetterna det var juh jätte billigt! Inte roligt att flygtiderna är dåliga, men man överlever det barn är mer tåliga än man tror och bara man inte "hänger upp" sig för mkt på sina trötta barn brukar det gå väldigt bra

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)