• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Billabong
    NICU skrev 2014-01-07 21:59:32 följande:
    Jag har varit på alla tre (Muuk, Ngai och Kradan). De ligger väldigt nära varandra och det är inga problem att åka båt emellan. Det tar cirka 1 timme från Lanta till de alla tre och finns boende på dem alla tre också - i olika prisklasser. Muuk är den ön som har lite mer restauranger och aktiviteter hittills, men alla tre är rätt lugna och det är bara att slappa, snorkla och ta det lugnt på dagarna :)
    Tack för svaret!
    Hade inte uppfattat det som att det är så pass nära till dem. Då blir det nog dagsutflykt tror jag.
  • joakin

Vi åker till phuket 21/februari bara flyg. skall sedan med taxi till khao lak.. är det någon mer som skall dit, skall vi dela???  vi är en familj på 5.

21/2 2014 Phuket
  • ulligulli
    är du min skrev 2013-12-03 16:46:18 följande:
    Är det någon som vet om det finns någon lite finare restaurang någonstans i närheten av Kamala beach? Svärfar fyller sjuttio år när vi är där, då vill vi gå någonstans att fira! Vi åker i januari, det ska bli så skönt!!
    Här var vi när min pappa fyllde 70 i Thailand. Jättemysigt och god mat!
    http://www.baanrimpa.com/thai-restaurant/
  • ulligulli

Har valt att stanna hemma denna vinter för första gången sen jag fyllde 19... Tycker inte alls att det var någon bra idé så här i efterhandGråter.
    Funderar nu vart vi ska åka nästa år.... Om vi åker till Thailand igen åker vi gärna till tex. Koh Phangan eller Koh Chang.
    Såg att vädret på Koh Phangan kan vara ostadigt över jul och nyår... Någon som har erfarenhet av detta?

Är Koh Chang mysigt heller ska man försöka ta sig till öarna utanför?'

Vi är 2 vuxna och 2 barn, 10 och 7 år.
    Vi vill gärna ha pool men gärna ett mindre ställe där det är lite lugnare.
    Besökte Klong Dao vid nyår förra året och tyckte det var alldeles för mycket folk....

Någon som har några tips?

• TomMon

Ulligulli: vet hur det känns, gör precis likadant denna säsong, även för min del är det första gången sedan jag var 19. Känns mycket märkligt och jag saknar redan känslan. Anledningen är att lillasyster kommer i mars, så nästa år blir vi fler på planet, haha! :)

• elinaehn

Erfarenheter av kamala beach önskas! Hur är det att flyga med ving? Har man varsin tv i stolen?

• är du min

Ulligulli: tack för tipset! På torsdag åker vi till Phuket!! Hur brukar ni klä er på planet? Tänker mest på barnen när vi kommer hem mitt i natten ( för dem iaf). Brukar ni dricka Dukural?

• The75

Hej Är du min :0)
    Jag brukar klä mej själv och tjejerna i klänning och leggings och sonen i mjukis byxor,sen packar jag ner shorts till sonen så han kan ta av mjukisbyxorna när vi kommer fram och vi tjejer tar bara av oss leggingsen.

• Flamma
    är du min skrev 2014-01-12 13:54:04 följande:

Ulligulli: tack för tipset! På torsdag åker vi till Phuket!! Hur brukar ni klä er på planet? Tänker mest på barnen när vi kommer hem mitt i natten ( för dem iaf). Brukar ni dricka Dukural?

Vi har aldrig druckit Dukoral och heller aldrig varit sjuka. Har dock träffat sånna som har tagit det och blivit sjuka?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)