• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • TomMon

För oss fyra (2v + 2b med egna platser) blev priset 22000kr för flyg i somras. Boende inkl frukost 7000kr för 14 dagar. Fickpengar 10000kr ca.

Ursäkta många inlägg, kan ej kolla frågorna samtidigt som jag svarar! ;)

• NICU
    nanako skrev 2013-12-14 10:54:30 följande:
    Hej,

Är det någon som har nåt tips på hur vi ska lyckas ta oss från Hat Yai till Pak Bara (för färja till Koh Lipe) på ett säkert sätt med våra två barn (1 & 4 år gamla)?
    Vi ska backpacka i tre månader och mestadels ska vi åka båt och flyga. På de flesta andra ställen där vi behöver åka längre sträckor med bil så har jag hittat bolag som kan tillhandahålla bilbarnstolar, men inte här... :(
    Vi brukar åka minibuss. När vi åkte senast så hade jag en liten bebis med mig och han fick åka i BabyBjörn. Kan 1-åringen sitta i bärsele/sjal? och 4-åringen kanske tillsammans i bälte eller på kudde?
  • nanako
    NICU skrev 2013-12-16 21:04:25 följande:
    Vi brukar åka minibuss. När vi åkte senast så hade jag en liten bebis med mig och han fick åka i BabyBjörn. Kan 1-åringen sitta i bärsele/sjal? och 4-åringen kanske tillsammans i bälte eller på kudde?
    Tack för svar, men nja - jag tror inte han kommer gilla sitta vänd mot mig i ergon vi har med oss i tre timmar. Känns absolut inte säkert för fem öre heller för den delen.
    Hur är det med bussar på den sträckan? Någon som vet?
  • Esmeralda

Om 15 dagar åker vi. Två månader i Thailand. Pirr, pirr i magen. Bara vi kommer iväg och inte åker på magsjuka precis då...

• 101

ni somm har erfarenhet av att resa med liten bebis, tog ni med babyskydd? tacksam för alla möjliga tips och råd för att resa med bebis

• project baby

Någon som har varit på chada beach resort? Ligger på lanta/Klong dao (Fritidsresor).

Funderar på att åka dit i november, verkar vara fantastiskt ställe, men lite dyrt. Är det värt det?? 3 veckor kostade runt 50.000kr för 2 vuxna, 1 barn och 1 bebis.

Vilka andra hotell skulle ni rekommendera?? Vill gärna bo på Klong dao,
    ha ett separat sovrum så inte hela familjen delar samma rum,
    barnpool
    Lekplats

• Florimell
    101 skrev 2013-12-18 20:24:14 följande:

ni somm har erfarenhet av att resa med liten bebis, tog ni med babyskydd? tacksam för alla möjliga tips och råd för att resa med bebis

Vi tog med babyskydd när dottern var bebis och kommer att ta med babyskydd nu också...
  • Esmeralda

101- vi reste med sonen när han var 11 månader. Då reste vi inte runt utan var på samma ställe i två veckor. Vi hade bokat en bil med bilstol som hämtade oss på flygplatsen. Den stolen kanske inte levde upp till svensk standard, den var ex framåtvänd, men det funkade. Framme på orten tog vi oss runt korta sträckor med tuk-tuk och där går ju inte att sätta fast ett babyskydd så han satt i vår famn då. 

Vi tänker ungefär likadant nu när vi ska åka igen med två barn.

• 101
    Florimell skrev 2013-12-18 21:36:49 följande:
    Vi tog med babyskydd när dottern var bebis och kommer att ta med babyskydd nu också...
    funkade det att sätta fast i taxi?, jag hörde något om att bältena ser annorlunda ut

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)