• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Acefi

Zirup det är mycket enklare att ha hela resan bokad och klar. Då checkar man in bagaget i Sverige hela vägen och slipper check in i Bangkok.

• Resande

Miroro jag skulle ha med välling för hela tiden, någon burk och lite gröt till en 11-månaders och sen ge maten på plats. Det brukar vara poppis med frukter, risrätter, pannkakor, majs osv. I värsta fall går det ju hitta matburkar. Finns allergier så ta med någon mer matburk men satsa annars på lokala maten.

• loppis7

Zirup: Säger samma sak boka allt hemmifrån då slipper ni släpa på bagaget det är jobb ändå att åka o skönt att slippa det momentet.

• loppis7

Nyfiken o undrar : hur många är vi som kommer att fira jul/nyår på Koh Lanta?

• Zirup

Acefi och hag7; det kanske är min flygokunskap som talar men hur gör man för att checka in hela resan? Om man köper resan vid ett och samma tillfälle eller via samma bolag så kan jag förstå det men nu skulle köpen bli vid två separata tillfällen. Så är flygbolaget redan medvetna om det när vi checkar in här i Sverige, att vi ska hoppa på ett annat flyg i Bangkok?

Florimell: vi åker i mitten av januari, så högsäsong, och betalar ca 29 000 kr för fyra personer TOR. Jag tror att det är ett okej pris men det är första gången vi åker så..!

• loppis7

Zirup:Tyvärr måste man boka hela resan direkt för att slippa checka in flera gånger.

När ska ni åka o hur länge ska ni vara borta? 

• Zirup

Finnair. Så stolarna är redan betalade. Vad vi har att välja på nu är att köpa inrikesbiljetterna  här hemifrån eller att köpa dem på plats i Bangkok.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)