Hej!
Vi spenderade 4 veckor i Thailand i november 2012. Våra barn var då strax över 5 och 3,5. Vi körde två veckor på Sunwing Resort Kamala Beach, sedan åkte vi till Koh Lanta där vi bodde på Laguna Beach Club. Vi hade en fantastisk vistelse och allt funkade toppen med barnen.
Vi bokade taxi för transfer via en svenska hemsida där man skulle få bilstol med. Vår son, 3,5, fick ett babyskydd... det funkade sådär...
Det enda jag ångrar är att vi inte gjorde fler utflykter på Phuket, men å andra sidan var det så härligt att bara sola, bada, äta och sova. Vi fick alla chansen att komma ner i varv och barnen fick vänja sig vid värmen och poolen.
På Koh Lanta gjorde vi en utflykt till Ko Rok, rekommenderas om barnen kan snorkla. Vår femåring lärde sig i vår lilla jacuzzi på Laguna Beach Club. När vi sedan köpte ett eget set till henne så snorklade hon från båt, det var underbart att dela med henne, hon var fast. Kan inte simma, men snorkar jättefint:) Även sonen lärde sig snorkla och testade lite i havet, tyvärr var det dålig snorkling på Phi Phi Island där han testade.
Det enda som var jobbigt var att våra barn äter dåligt och har svårt att sitta still på restauranger. Men det är ju samma som hemma...
Det går inte en dag utan att jag tänker på vår underbara resa och jag hoppas att vi kanske kan komma iväg nästa höst igen. Då med en ettåring och en tjej som då ska gå i svenska skolan.
/en som knappt tror att hon vågade ge sig ut på ett sånt äventyr. Och med barn?!