• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • är du min
    Sirling:

Vi ska också till Sunwing på Kamala beach, fast i januari. Kommer hålla koll på din blogg för tips... Hoppas ni får en bra resa! 
  • Sirling
    är du min skrev 2013-10-03 10:25:49 följande:
    Sirling:

Vi ska också till Sunwing på Kamala beach, fast i januari. Kommer hålla koll på din blogg för tips... Hoppas ni får en bra resa! 

Kul, det blir nog kanonbra, bara solen tittar fram och regntimmarna blir få. :)
  • TomMon

Vi var ju i Thailand med vår 5-åring och vår 4-åring i somras. Tydligen var "magköran" jag fick på slutet av vistelsen lite mer permanent och resulterar i lillebror eller lillasyster i mars 2014! :D

Nu önskar ju jag att vi kommer till Thailand snart igen, vi brukar åka varje år. Men oj vad det verkar tufft med en spädis, eller? Hur små var era när ni åkte första gången?

• Resande

TomMom vi har åkt med 4-månaders till Thailand (och Hong kong). Det som är värst är att de inte kan få vacciner och är väldigt utsatta på främst flyget. När de är runt 9 mån är det lättare för de har de hunnit få större skydd. Annars är det enklare att resa ju mindre de är tyckt jag personligen.

• TomMon

Tack ska ni ha!

Åh vad kul att höra, tar gärna emot fler sådana positiva upplevelser av att resa med smått, vill ju dit SNART!! :D

En fundering är att hoppa över denna sommar när bebis är tre månader ca, och kanske åka ett år senare med en 15 månaders. Kanske, vi får se! Jobbigt om flygresan blir skrikig, eller? Vi har funderingar på att testa typ Spanien först pga kortare flygtur, men sommaren 2016 ta Thailand. Men ni kanske får oss att ändra oss, haha! :)

• loppis7

Har inte varit något problem alls att flyga med liten då jag har ammat, nästan lättare då man vet var man har barnet.

• Ulle75

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker ner. Börjar med en vecka i Khao lak och sedan blir det Sunwing i Bangatao. Längtar!!

Ang bebisar så har våra varit som minst 9 mån då gick det bra att tidigarelägga vaccin.
    Det funkade bra, lättare oxå då han åt maten på resturangerna.

Ang Utflyckter på Phuket, så är min favorit ö Koh Khai Nok, http://www.phuket.com/magazine/khai-islands-tour.htm

Hoppas det finns möjlighet att komma dit även denna gången.    

• The75

Hej TomMon
    Förra gången vi var där var sonen nästan 7 mån och allt gick jätte bra vi hade gröt välling och Ellas kitchen mat med oss.

På flygresan sov han mest det blir lite mer spännande när vi ska åka nästa sommar då är stora tjejen nästan 7år sonen,3år och minstingen 1 år efter 1 mån i Thailand kanske vi föräldrar kommer behöva semester ;)

Såg att du brukade åka på sommaren det är första gången vi åker på sommaren längtar redan hoppas vädret blir ok, vart brukar ni åka på sommaren tycker man hör så mycket olika om vart man ska vara för att ha det bästa vädret.
    Vi kommer flyga till Phuket sen får vi se :)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)