• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • elinaehn

The75 patongs köpcenter gillade vi men inte bo inne där... Vi bodde på ett fritidsresorhotrll några km ifrån. Rätt öde runt omkring så man blir taxiberoende dock

• The75

elinaehn
    Vi har tittat på Duanjitt hotel i patong som ligger utanför stadskärnans oväsen och ändå på gångavstånd till allt och tanken är ju att vi sen ska röra på oss någonstans så vi kommer nog bara börja och sluta vår resa där

• Ulle75
    Windra skrev 2013-09-14 11:10:23 följande:
    Hejsan! Planerar resa till Hua Hin mars /april 2014 med två barn, 1 och 6 år. Fått veta att Hua Hin är tråkigt och dåligt badmässigt. Erfarenheter kring det?

Hejsan. Vi var där i September och då var vattnet rätt grumligt. I övrgt gillar jag Hua Hin.
  • Ulle75
    mor 3barn skrev 2013-09-15 04:59:05 följande:
    vi har varit här i Kamala på cape sienna i snart 4 veckor.
    Med vår tre åring vi har sviten med egen pool.

Vi kände att vi ville lyxa till det,

Men nästa år blir det villa då det är bättre för barnen. 

Låter härligt hur har vädret varit, vi åker ner om 1 månad så jag är lite nyfiken.
  • mor 3barn

vi bor med fritidsresor haft regn i 4 dagar men nu sol. allt är öppet . det är helt underbart här.

• Zirup

Hej! Har läst och inspirerats grundligt av den här tråden inför vår Thailandspremiär i januari-februari nästa år. Vi lägger oss på bekvämlighetsnivå och spenderar en hel månad på Koh Lanta och jag skulle tacksamt ta emot lite input på vad som hittills är lite lösa tankar vi har. Vi reser med två barn; 5 och 3½ och merparten av resan kommer vi nog tillbringa på Khlong Dao och Long Beach med ett par hotellbyten för variationen. Sista veckan funderar jag dock på om vi skall ta oss söderöver och spana in ö-livet. Har span på Koh Muuk, Koh Bulon och Koh Lipe. Vad tror ni om detta? Är det dumt att klämma in flera öar eller är det bättre att stanna på ett och samma ställe, i så fall var? Och följdfrågan är, funkar det att ta sig med flyg tillbaka till Bangkok från närområdet eller är det Krabi även då? Det står att det finns en liten flygplats vid Hat Yai och även vid Trang. Är det någon som rest därifrån och hur funkade det?

• K Json

Vi skall till muuk och lipe, flyger inrikes från Bangkok till trang. Däremot kommer vi få byta flygplats i Bangkok, det skall ta ca40min med taxi. Nu har vi inte flugit ännu men vi hoppas att det skall funka bra. Vi skall vara borta 3 v jan/feb -14! Hat yai är väl fortfarande lite oroligt, kolla om UD avråder eller inte, men pga oroligheterna valde vi att flyga till trang!

• mor 3barn
    elinaehn skrev 2013-09-15 22:56:35 följande:
    Mor med 3 barn får jag maila dig, har typ tusen frågor? När ni kommit hem alltså:)

bara skriva på. så svarar jag så gott jag kan.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)