• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Smilla75
    standby skrev 2013-09-09 13:06:23 följande:
    Tips på bra ställen, saker att göra etc kring Ban Phe/Mae Phim mottages tacksamt.

Apberget, 15 minuter m tuktuk från Kims Beach utanför Mae Phim är superkul utflykt för att mata apor. Det är lite tokigt med alla apor men våra barn hade väldigt roligt!
  • sulan

Är det någon här som rest själv med barn, alltså utan make/maka? Jag och min tvååring ska spendera vintern på koh lanta, men min man kan inte följa med pga jobb. Mina svärföräldrar kommer över en månad och vi har sällskap av en vännina till mig på flyget ner och de tre första veckorna på koh lanta. Tips, råd och tankar mottages tacksamt. MVH Linnea

• standby
    Smilla75 skrev 2013-09-09 15:13:17 följande:
    Apberget, 15 minuter m tuktuk från Kims Beach utanför Mae Phim är superkul utflykt för att mata apor. Det är lite tokigt med alla apor men våra barn hade väldigt roligt!

Tack för tips!

Nu låter jag som en riktig fegis men det är inte såna där läskiga apor som är för på och orädda? *galet rädd för ap-attack* ha ha :)

Vet du hur zoo i Bangkok är? Vi var på krokodilparken i Pattaya och där hölls tex tigrar och björnar inte så trevligt...
  • Windra

Hejsan! Planerar resa till Hua Hin mars /april 2014 med två barn, 1 och 6 år. Fått veta att Hua Hin är tråkigt och dåligt badmässigt. Erfarenheter kring det?

• The75

elinaehn jag undrade samma sak men ingen svarade på mitt inlägg så jag tog mod till mej och bokade ändå :0) så i slutet av maj bär det av till Phuket med Qatar med en mellanlandning i Doha.
    Så håller jag tummarna att vädret är ok :0)

• mor 3barn

vi har varit här i Kamala på cape sienna i snart 4 veckor.
    Med vår tre åring vi har sviten med egen pool.

Vi kände att vi ville lyxa till det,

Men nästa år blir det villa då det är bättre för barnen. 

• The75

elinaehn det har vi inte riktigt bestämt än vi har tittat på hotel i Karon och patong,tycker att patong brukar vara lite väl men om det är sant att mycket är stängt under lågsäsong så kanske det är tråkigt där och då kanske patong är lite mer lagom.
    Sen ska vi nog dela upp semestern lite och sticka iväg till kamala, khao lak och bangtao oxå men vi börjar nog med 1 vecka i Patong det är lätt att utgå därifrån och sen bestämma mer under resans gång :0)

• elinaehn

Mor3barn
    Är ni på vinghotellet? Hur har vädret varit? Är mycket stängt? Finns utflykter att åka på?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)