• standby

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi är i Mae Phim nu. Helt underbart förutom små, elaka maneter i havet.
    Längtar ej hem till snökaoset.
    Någon dom varit i Mae Phim/Ban Phe/Rayong och har bra tips på saker att hitta på med barn samt bra restauranger?

• standby

Tack Smilla! Ska strax in t Mae Phim och reka lite.
    Ja man kan vifta till sig skjuts efter vägen men vad vi hört går de ej efter 18 så man är lite rädd att bli strandsatt.

• standby

Smilla - vi är fyra vuxna och sju barn så vi behöver typ minibuss :)
    Idag blev det Tequila sunrise, mkt bra mat. Bokade även tur till sköldpaddsön, snorkling och fisketur via Tequila. Samt fick skjuts hem :D

• standby

Karon är mkt "turistigt" men jag tyckte det var trevligt, bra restauranger och fin strand.
    Denna gång var vi på ett helt "öde" ställe vilket passade perfekt för vi hade sällskap med oss.
    Många menar ju att det "sanna" Thailand inte innefattar typ Karon etc men jag gillade ändå ;)
    Däremot skulle jag INTE åka till Pathong eller Pattaya, det är två riktiga baksidor av Thailand tycker jag.

• standby

Loncelot, det går bra. Jag fick tom ta med vattenflaska (oöppnad) fr Bangkok då jag hade ett litet barn med.

• standby

TomMon, varför vill hon ej? Min dotter ville ej när hon var sex år, tyckte det var läskigt med flyg.
    Vi resonerade så att hade vi INTE åkt då så hade förmodligen hennes känsla stärkts.
    Iom att vi åkte fick hon uppleva att det gick bra att flyga.

• standby

Linnea S - till ett så pass litet barn skulle jag absolut ta med vagn. Men så är vi sådana som gillar att gå mkt också.

• standby

Norken, vi checkade in på Arlanda. Fam vi åkte med hade fått helt muppiga, utspridda platser men tjejen i incheckningen hjälpte till att lösa det.
    Kolla innan om ni kan bli seatade på förhand, det kunde vi. (Sen var det ngn som hade klantat till deras men det var ju otur)

• standby

Jag har och familjen har ej tagit Dukoral på ngn av våra två resor t Thailand.
    Första gången blev jag lite dålig, andra gången blev ingen dålig, då var vi ändå 11 personer som åt allt, hade is i drickan etc.
    Jag använde även kranvatten när det kokades upp som tex till te och kaffe.
    Nöt jag och mannen var till Mexico tog vi däremot Dukoral, jag blev dock sjuk en sväng ändå.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)