• standby

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

elinaehn skrev 2013-01-14 13:55:30 följande:
    dags att börja ladda upp med tips! någon som varit nära patong som kan tipsa om vad vi måste se? finns det fina stränder vi ska åka till? marknader osv? Vi ska bo på merlin beach, fritidsresors stora ställe, om nån varit där?Hur gör ni med solskydd, använder ni solskyddsfaktor femtio hela resan elelr när tar ni mindre? vill ju gärna få lite färg men inte riskera att bli bränd...

Freedom beach är fint. Sen söder ut, Kata Noi (alltså lilla Kata, ej den stora). Patong-stranden är inget vidare tycker jag, bättre åka till Karon i så fall. Där är det också galet mkt folk men trevligare strand. Merlin beach är fint men deras strand upplevde våra vänner som bodde där som mkt stenig och svår för barnen att bada på.
  • standby

Marsipan - flyger ni med Turkish? I så fall får man sådan tjock påse till vagnen gratis. Vi använde samma på hemresan.
    Har rest flera ggr med vår Sitty som är fr -03 (!) och den är fortfarande i prima skick. :)
    Gångerna innan har jag inte ens haft påse.

• standby

Vi var mellan Ban Phe och Mae Phim de två första veckorna i december förra året. Inte en droppe regn, det är tydligen ofta bra väder längs den kusten.

• standby

Vi hyrde hus i området Oriental beach, mellan Mae Phim och Ban Phe. Lugnt och fint!
    Mae Phim o sig är mest en gata rakt igenom med restauranger längs stranden. :)
    Sameth är mer Phuket-aktigt, iaf Diamondbeach. Vet dock att det finns lugnare stränder. Vattnet är fint där ute.

• standby

Resemamman - vi var ett stort sällskap så vi underhölls av varandra plus att vi var iväg en del.
    Hade det bara varit min familj hade jag nog tyckt det var lite för lugnt.

• standby

Twinrix ska ges i två omgångar innan man åker. Ca en månad mellan 1:a och 2:a sprutan om jag ej minns fel.
    Kolla www.fass.se
    Sen en tredje spruta efter ett år från den första tror jag, måste kollas upp så jag ej glömmer den, då måste man ju börja om.

• standby

Det är ju galet dyrt att flyga till Bangkok i juli, trodde priserna skulle vara bättre då. Blir det billigare tror ni när man kommer lite närmare sommaren?
    Skulle gå på ca 60000:- med Thai , inte mkt mindre med tex Norwegian. Vi flög dit i december för ca 30000:-.

• standby
    Smilla75 skrev 2013-09-09 15:13:17 följande:
    Apberget, 15 minuter m tuktuk från Kims Beach utanför Mae Phim är superkul utflykt för att mata apor. Det är lite tokigt med alla apor men våra barn hade väldigt roligt!

Tack för tips!

Nu låter jag som en riktig fegis men det är inte såna där läskiga apor som är för på och orädda? *galet rädd för ap-attack* ha ha :)

Vet du hur zoo i Bangkok är? Vi var på krokodilparken i Pattaya och där hölls tex tigrar och björnar inte så trevligt...
  • standby

Hemma igen efter två härliga veckor i Ban Phe. Vädret var inte helt topp men åååå vad skönt med värme.
    Parken i Nong Noch var trevlig, hoppas de behandlar sina elefanter hyfsat där...

• standby

Simbaa - jag såg ingenting tyvärr. Hörde endast filmmusiken spelas här och där :)

• standby

Någon som varit i/kring Hua Hin?
    Jag vet att det inte är ngt ställe med kristallklart vatten och så men är det ok i staden, fin sand på stränder etc?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)