• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MiniPyret
    obelix skrev 2013-05-26 23:14:07 följande:
    Ni som har haft barn i sanuk- svenska skolan i thailand. Vad har ni tyckt om det? Vad har era barn tyckt om att gå till skolan på semestern när ni föräldrar är lediga?

Vi hade våra i skolan nu i feb/mars och dom älskade det!
    Nästa år funderar vi på att åka i juni och de första sonen var, var: "Jag vill ju gå i skolan!"  
  • MiniPyret
    mammakristina skrev 2013-05-27 13:01:11 följande:
    Funderar på 16 dagar i Thailand i höst över höstlovet v 44 och 45.
    Min fråga:

Är Koh Samui bra? Koh Phangnan?
    Hade ni hellre valt Koh Chang eller Koh Samet?  

Har varit runt i hela södra Thailand innan med Phuket,  Kao Lak, Krabi med Ao Nang och alla öar och stränder där,  Lanta,  Phi phi. Koh Lipe och andra småöar däromkring.

Efter resor till andra länder ex Malaysia och Usa så tänkte vi ska ge Thailand en chans till då vi ju äääälskar folket och de fantastiska stränderna, lugnet och maten såklart. 

Vad säger ni?

Tacksam för svar./K   
    Precis vad vi funderar på också efter att ha varit på nästan samma ställen som er.
    Funderar även att åka i juni istället som många rekommenderar.
    Hoppas någon svarar!   
  • loppis7

En liten funderinga bara hur tänker ni? Min syster har precis bokat resa till Krabi restid dit 20 tim o hem 26 tim från Arlanda.Jag tycker att det är jättelång restid för en 6 o 12 åring men hontyckte att det var värt att spara 3000 kr istället för att åka med Thai 16 tim. Visst det är hennes ensak men jag tycker att det är väldigt lång restid.

• MiniPyret
    hag7 skrev 2013-05-30 15:39:41 följande:
    En liten funderinga bara hur tänker ni? Min syster har precis bokat resa till Krabi restid dit 20 tim o hem 26 tim från Arlanda.Jag tycker att det är jättelång restid för en 6 o 12 åring men hontyckte att det var värt att spara 3000 kr istället för att åka med Thai 16 tim. Visst det är hennes ensak men jag tycker att det är väldigt lång restid.
    Våra barn älskar att resa och säger inte ett pip!
    Men såklart, alla är ju olika!

• cillae
    hag7 skrev 2013-05-30 15:39:41 följande:

Vi har åkt med Thai, men även med Finnair, Turkish, KLM  och det blir som sagt lite längre, men det har aldrig varit nåt problem för barnen (hellre för oss då :) ) Nu sist i april när vi skull hem, vi åkte med Qatar, skulle åka Phuket-Kuala Lumpur-Doha-Stockhol, men sen hade flyget mellan Doha och Stockholm ställts in, så vi fick även flyga till Köpenhamn och sen Sthlm. Sen tåg till Sundsvall, totalt från dörr till dörr tog det 36 timmar, var lite orolig, men som sagt, för barnen var det inga problem. Barn sover ju när dom trötta osv, ju mindre dom ör desto enklare, våra var 5 och 8 men det gick toppen.
  • kissenschlacht

hej hopp vi funderar pa att vara i lendenas land över jul. har tva barn som kommer att vara 3 och5 ar. just nu är hua-hin favoriten. men vad ska man tänka pa. vad ska man ta med. vad behöver man för vaccin och var är det trevligt att bo. vad bör man inte missa var ska man titta och vilka utflyckter ska man göra?

HJälp

• Martha

Är det nån som varit i Kamala och Sunwing Kamala beach hotel?  Vad tyckte ni? 

Havanna 05 & Malva 07
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)