• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • TomMon

Luftfuktigheten är mycket högre så det är ingen torr värme, men värmen finns där! :)

• loppis7

Sitter o funderar på om vi skulle ha hyrt ett hus istället för att bo på hotell den här gången, men samtidigt tänker jag att det kanske är lättare för barnen att hitta kompisar där?

• TomMon

Jag har inte gillat Koh Samui tidigare men 2011 var jag och mannen där. Vi bodde på Beach Republic i en lyxig svit med egen pool på balkongen (hotellet uppgraderade oss från en poolvilla). Sååå lyxigt ställe, vi älskade det!! Men att flyga till och från ön från Krabi var en mardröm, har aldrig varit med om så mycket turbulens.

• anneh

Nån som åker till phuket i början på dec?

Tips på bra vagn att ha med sig till dottern som då kommer vara 1år o 3mån? Den ska gärna ja liiite större hjul så den inte sjunker ner totalt på stranden..

• obelix
    TomMon skrev 2013-03-30 18:16:12 följande:
    Jag har inte gillat Koh Samui tidigare men 2011 var jag och mannen där. Vi bodde på Beach Republic i en lyxig svit med egen pool på balkongen (hotellet uppgraderade oss från en poolvilla). Sååå lyxigt ställe, vi älskade det!! Men att flyga till och från ön från Krabi var en mardröm, har aldrig varit med om så mycket turbulens.

TomMon skrev 2013-03-30 18:16:12 följande:

Hur va stränderna och vattnet? Är det en lugn ö. Eller är det mycket ungdomar och fylla? Finns det mycket att hitta på? Var på ön ska man bo Om man reser med barn?
  • TomMon

Vi badar inte så mycket i havet, det blir mest poolen som gäller. Känner mig inte så kunnig när det gäller Samui, det finns andra i denna tråd som kan mer. De ggr jag varit där har varit innan barnens ankomst. Vet att det är mest busy i Chaweng iaf, på gott och på ont.

• Resande

Vi tyckte väldigt mycket om Koh Samui, men bara Lamai. Vi var där med 8-mån bebis, bodde precis vid havet på ett fint hotell. Hörde att det skulle vara en del jobbiga barer osv men eftersom vi sov tidigt och var uppe före tuppen så märkte vi inget av detta. Stranden var fin, vattnet jätte lugnt och toppen väder hela tiden trots det var sept. Däremot tyckte vi inte om Chaweng alls. Stökigt, smutsig strand, höga trottoarer, mm. Passade oss inte alls och vi längtade ut till lugnet i Lamai.

• Mallas

Vi håller just nu på att kolla på resa till Thailand två veckor i början på juni, två vuxna och ett barn 2,5 år. Flyger till Bangkok men vet inte riktigt vart vi ska sen. Hålla oss runt Rayong och Ban Phe? Flyga till Phuket? Koh Lanta? Vi har tidigare varit i Kata under jul men det var ett par år sedan och en helt annan säsong så vi vet inte vad vi har att förvänta oss. Vart åker ni helst under sommarmånaderna och vad bör man helst undvika?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)