• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Jossanjo

Kan säga sånär på Koh Lanta att från 15 april stänger nästan hela ön ner om man pratar med vår hotellägare.
    Alla flyttar över på östsidan.
    Hade jag varit ni hade jag satsat låter Koh Samui där det är säsong.
    Vi har vänner vi träffat här sånär här under vintern sen många år. De säger samma om Kao Lak, Kamala, Karon, Krabi.
    Så kolla på andra sidan istället är mitt råd.

• Neosmama

Har hört o läst att koh samui ska vara lugnt o bra under lågsäsongen, har inte vart där själv. Lycka till :)

• standby

Det är ju galet dyrt att flyga till Bangkok i juli, trodde priserna skulle vara bättre då. Blir det billigare tror ni när man kommer lite närmare sommaren?
    Skulle gå på ca 60000:- med Thai , inte mkt mindre med tex Norwegian. Vi flög dit i december för ca 30000:-.

• TomMon

Vi åker i juni, bokade biljetterna i slutet av januari, då kostade de 22000 för oss fyra. Nu är samma biljetter tokdyra. Är glad att vi bokade när vi gjorde, hade vi väntat hade vi inte kunnat åka. Boendet har också ökat med ca 3000 sedan vi bokade det...

• Loncelot
    anneh skrev 2013-03-30 19:22:03 följande:
    Nån som åker till phuket i början på dec?

Tips på bra vagn att ha med sig till dottern som då kommer vara 1år o 3mån? Den ska gärna ja liiite större hjul så den inte sjunker ner totalt på stranden..
    Vi funderar på att åka i december har en dotter på 1år2mån och en son på 2år vi har köpt dessa vagnar toppen och kostar nu bara 349:-

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/sittvagnar/2me-sulky-oslo-r%C3%B6d#.UWPlbErGtc8

Rejäla hjul den är jättebra vi har 2st och dom väger bara lite över 5kg styck.
  • Loncelot
    Loncelot skrev 2013-04-09 11:55:36 följande:
    Vi funderar på att åka i december har en dotter på 1år2mån och en son på 2år vi har köpt dessa vagnar toppen och kostar nu bara 349:-

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagn...#.UWPlbErGtc8

Rejäla hjul den är jättebra vi har 2st och dom väger bara lite över 5kg styck.
    lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/sittvagnar/2me-sulky-oslo-r%C3%B6d#.UWPlbErGtc8

Kopiera hela länken.

2ME, Sulky, Oslo, Röd
  • Loncelot
    anneh skrev 2013-03-30 19:22:03 följande:
    Nån som åker till phuket i början på dec?

Tips på bra vagn att ha med sig till dottern som då kommer vara 1år o 3mån? Den ska gärna ja liiite större hjul så den inte sjunker ner totalt på stranden..
    Man kan köpa paraply till för solen, även i thailand, annars är solhattar toppen för dom små. Vi kommer ta med våra vagnar när vi åker.
  • ShinMama

Hej tråden!

På lördag åker vi med våran son som är 7 månader och innan vi åker till Koh Samui som är vår destination så kommer vi spendera två dagar i Bankok, jag har två frågor som jag hoppas någon van kanske kan svara på!

1: Vi kommer att ta med sonens ersättning, han är ingen petig herre direkt men det känns lättast så och jag håller även på att sluta amma så kör det ihop sig så har jag bröstmjölk MEN jag tänkte bara ta med mig mat för de första två dagarna (så vi slipper stressa runt efter burkmat) så jag undrar sen vad det finns för utbud? Jag har hört på ryktes vägar att det finns samma märken som i Sverige, är det sant? Vilka i sånna fall :)

2: Har någon varit och handlat på JJ market? Jag älskar barnlöses och tänkte handla på mig ordentligt men vet inte om jag har för höga förhoppningar, är det någon som varit där och handlat just barnkläder och kanske kan dela med sig lite?

Tack till den som har tid och ork! :)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)