• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Anne69
    obelix skrev 2013-03-26 15:10:07 följande:
    Ni som varit både på koh lanta och Ao nang, vilket åker ni helst tillbaka till och varför ?

Kombinationen är bäst!! Jag gillar att "landa" i Ao Nang, göra utflykter, uppleva marknader, gå till massagehyddorna. Sen, när man anpassat sig till tidsomställningen, reser man vidare till Lanta och lugnet. Tar bara ett par timmar med bil och fungerar faktiskt jättebra!
  • loppis7

Anne69: Det skulle jag också kunna tänka mig.

• TomMon

Vi tycker det är helt ok att åka då. Åker ju mest för att hälsa på kompisarna och de har mer tid för oss då eftersom de inte jobbar lika hårt. Men vädret kan ju vara väldigt varierande i Krabi under den perioden. Samui är tydligen mer stabilt.

• elinaehn

Ja jag kikar lite på samui. Men du är värmen ung densamma? Vill åt värmen. Har en skada som ger mycket värk här men är i princip värkfri i Thailand! Har ju bara åkt på vintern men borde väl funka sommartid också?

• TomMon

Mellan maj-mitten av nov kan det regna rejält om man har otur, i Krabi och Phuket regionen. Man kan också ha tur, det varierar mycket. Men ju närmre oktober man kommer desto mer regnar det oftast. Jag kom ner i oktober en gång, det regnade hela tiden fram till mitten av november ungefär, både i Krabi och Phuket (jobbade på båda ställena).

• Smilla75
    TomMon skrev 2013-03-28 13:42:31 följande:
    Mellan maj-mitten av nov kan det regna rejält om man har otur, i Krabi och Phuket regionen. Man kan också ha tur, det varierar mycket. Men ju närmre oktober man kommer desto mer regnar det oftast. Jag kom ner i oktober en gång, det regnade hela tiden fram till mitten av november ungefär, både i Krabi och Phuket (jobbade på båda ställena).

Det måste ha varit år 2000, jag var också där....mitt hår möglade.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)