• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • winters

jag har nästan aldrig sett barnmatsburkar, men det kanske är annorlunda på samui, där har jag bara varit utan barn! :) några få har jag sett o de har mer sett ut som mat i puréform... vet att vi lämnade kvar några oanvända för ett par år sedan eftersom det funkade m vanlig mat till sonen, o fritidsresor på hotellet blev jätteglada eftersom det alltid kom föräldrar o frågade efter det.

Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • ShinMama

Min son äter bara puré än så länge, inget med bitar i så det fungerar bra om det finns. Något måste ju Thailändarna ge sina barn...

• Smilla75
    ShinMama skrev 2013-04-24 08:54:41 följande:
    Min son äter bara puré än så länge, inget med bitar i så det fungerar bra om det finns. Något måste ju Thailändarna ge sina barn...

På Lanta har jag sett burkar utan bitar, mest Nestle och mest fruktpuré men även mat. Lite konstiga sorter dock, inget vi har hemma.
  • winters
    ShinMama skrev 2013-04-24 08:54:41 följande:
    västerländsk mat på burk är nog inte så vanligt utan mest för turisterna, därav det skrala utbudet, de är nog uppväxta på pad thai! :) du kan ju ta med burkar i plast annars, är inte hemma på barnmatsburkar nu, men för några år sedan fanns ju några olika sorter iaf. så behöver ni inte stå utan om det skulle vara dåligt. dessutom tycker jag att det alltid varierar väldigt mellan olika affärer o orter.

Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Linnéa S

Oh nu har vi bokat flygresan för nästa års Thailandsresa, helt impulsivt efter 2 glas vin
    Priset: Landvetter-Bangkok 2 vuxna& 2 barn 6år-3 år  23380 tur och retur

Vi har inte kollat runt så mycket men vi slog till eftersom priset landade nästan extakt på den summan vi får tillbaka på skatten i år, så då blev ju resan typ gratis (haha)

Vad säger ni erfarna, är detta ett ok pris? 

• loppis7

När ska ni åka o hur länge ska ni  vara bort? Vilket bolag åker ni med?

• Linnéa S
    hag7 skrev 2013-04-27 12:10:11 följande:
    När ska ni åka o hur länge ska ni  vara bort? Vilket bolag åker ni med?
    Finnair, 4v. 1 mellanlandning i Helsingfors. 

Sedan återstår ju att kolla upp inrikesflyg och boka hotell också, göra upp en resplan men det känns inte så bråttom Jag räknar med 1000kr/natt för boende och 1000kr/dygn i fickpengar (inkl inrikesresor) så summan blir ca 80.000kr totalt. 

Vi åkte charter 2 v till krabi och koh lanta i jan iår och totalt betalade vi ca 60.000 kr (43.000 resa m boende och 17.000 fickpengar) men då shoppade vi rätt mycket.

Hur billigt kan man komma undan som barnfamilj 4 v i Thailand? 
  • loppis7

Vi räknar med att våran resa +boende kommer att kosta ca 50.000 kr för 4 veckor på Koh Lanta dec/jan då kommer vi att bo på ett helt ok hotell o det är ju högsäsong då. Vi flyger direkt med thai till krabi. Fickpengar beror ju på vad man ska göra men vi räknar med ca 20000 kr.

• Ancilla
    Linnéa S skrev 2013-04-27 11:16:05 följande:
    Oh nu har vi bokat flygresan för nästa års Thailandsresa, helt impulsivt efter 2 glas vin
    Priset: Landvetter-Bangkok 2 vuxna& 2 barn 6år-3 år  23380 tur och retur

Vi har inte kollat runt så mycket men vi slog till eftersom priset landade nästan extakt på den summan vi får tillbaka på skatten i år, så då blev ju resan typ gratis (haha)

Vad säger ni erfarna, är detta ett ok pris? 
    Jag tycker det låter som ett bra pris. Åkte för 19500 från  Köpenhamn i november som var men då kostade det lite att ta sig dit med tåg från Göteborg och så fick vi sova på Hilton så vi hamnade nog på samma summa som er. Har åkt med Finnair förut och var JÄTTENÖJDA. Vilkenm¨nad åker ni och hur många veckor?
    Ancilla
  • jebba

Bokade just vinterns resa. Vi åker till Bangkok 25/2-14 och tar oss sedan därifrån till Koh Kood. Första Thailandsresan med alla fyra barnen. Ska bli otroligt kul. Hoppas bara minstingen (nyligen fyllda 2) lugnar ner sig till dess! Någon här som åkt taxi från Bangkok till Koh Kood?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)