• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Anne69

Jag lyckades aldrig boka Golden Beach för fyra personer, hamnade hela tiden i dilemmat att de tog max 3 pers. Men du kanske har lyckats? Vi valde istället Phra Nang inn.....och vi älskade poolen som ligger i skugga så att man kan använda den hela dagen

Har aldrig bokat via thailandresor.se. Har du kollat om det fungerar via Booking.com eller Agoda annars?   Vi har också bokat via thailandguiden och det fungerade bra, men obs att skatterna kommer till på slutet.

• TomMon

Tack för feedback!

Det blir nog Agoda, men jag har problem att fylla i att vi har barn.. Har mailat dem. På sidan om hotellet skriver Agoda att barn under 6 år bor gratis så det borde räcka att söka på två vuxna. Men undrar hur det blir med frukost då..

• Anne69

Det där med barnen är alltid svårt tycker jag. Det viktigaste är ju att rummet är tillräckligt stort för att ha två barn på. Sen brukar man få betala extra för barnens frukost 100-200 bath per dag ungefär.

På Agoda kan man när man bokar under övriga önskemål skriva i att man reser med barn, så förmedlas den uppgiften. Har för oss fungerat bra! Jag brukar skriva "travelling with two children, age 4 and 6 - please prepare".(Fungerade dock inte alls med booking.com som annars är min favoritsight.) 

Oh, jag är avundsjuk.....jag vill också tillbaka till Ao Nang. 

• TomMon

Ok, tack för tipset! Undrar om man kan göra samma nästa år när ett barn är över 6. Vi vet ju att rummet är tillräckligt stort för fyra.

• obelix

Ni som varit både på koh lanta och Ao nang, vilket åker ni helst tillbaka till och varför ?

• TomMon

Ao nang, mest för ett jag endast var på Lanta på lågsäsong och då var det för lugnt för min smak. Detta var dock ett antal år sedan, så saker och ting kan ju ha förändrats! :)

• TomMon

Oj, kom på att jag ju firat jul där också (på Lanta), tyckte inte om det då heller faktiskt.

• loppis7

Smaken är ju olika men vi trivs otroligt bra på Lanta o åer dit för 4:e gången nu i jul/nyår men vi trivdes inte alls i Ao nang.

• Smilla75
    hag7 skrev 2013-03-26 17:17:34 följande:
    Smaken är ju olika men vi trivs otroligt bra på Lanta o åer dit för 4:e gången nu i jul/nyår men vi trivdes inte alls i Ao nang.
    Vi har varit fem gånger på Lanta, gillar inte alls Ao Nang, trist stad och ingen strand, man måste åka båt om man vill bada.
  • TomMon

Nu är det bokat, det blev Golden Beach resort, en pavillion suite bungalow för 7000 kr i två veckor. Vi bokade som att vi var två vuxna och så skrev jag i kommentarsfältet att vi har två små barn. Hoppas det går bra!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)