• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • elinaehn

Knappt två veckor har vi varit hemma. Sommaren om ett år blir nästa resa, bestämde vi igår!! Frågan är vart i Thailand. Ska läsa bakåt i tråden o alla tips mottages tacksamt!!

• Jossanjo

MissCh jag har fått rådet att köpa flytvästar där till barn då dom kostar runt 150 kr. Så slipper en ta med själv hela vägen från Sverige.

• Billabong

Jossanjo: Biltema har flytvästar till bra pris. Kolla på deras hemsida. Då hinner ni kanske prova att den passar dottern innan avresa.

Elina Ehn: På sommaren är det lämpligt att besöka de fina öarna på östkusten av Malaysia, t.ex. Perhentian. Tror även att det är bra på Koh Phangan då.

Hur gamla är era barn?

• molnen

Finns räddningsvästar(flytvästar) till barn att köpa ? sådana som vi har med krage ?

• Jossanjo

Billa, bor på en ö, har inget biltema men visst finns det på Lanta? Det är infon jag fått. Men det kanske inte stämmer?

• Jossanjo

Molnen, den info jag fått från en som varit där med små barn som jag frågade i ett annat forum sa att det fanns för ca 150 kr iaf på Koh Lanta.

Men jag kan inte svära på att det är så.

• TomMon

Nu har vi nog enats om att Ao Nang villa passar oss allra bäst. Ni som bott där, vilka rum valde ni? Hade ni extrasäng eller inte?

Vi funderar på Deluxe garden view med stor terass, vet dock ej om två twin beds räcker?

• Marsipanprinsessan

Hur är vädret i Thailand på sommaren?? Alltså vår sommar, säg juni-augusti? Brukar väl vara billiga resor då..?

• elinaehn

malaysia är spännande alternativ också. hur är det om man jämför med thailand? måste googla lite. men älskar thailand, det vi mött hittills (tre resor). har en TIOåring nästa sommar då vi reser igen. jisses!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)