• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • winters
    Nemi76 skrev 2013-03-19 15:42:04 följande:
    Det där med vaccinationer är jag urusel på, hoppas att någon annan kan hjälpa dig Ha det så mysigt på Mallis! Är också sugen på Mallis men kanske nästa år
    Tack! :) Ja, jag har varit nöjd med det som kortalternativ, och 3-åringen var väldigt nöjd med piratskeppet i poolen! :)
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • September09

Ang Noble House:
    Sängarna är hyfsat hårda, ja. Men jag vande mig. Såg inte det som ett problem direkt då jag inte förväntat mig en västerländsk säng.
    Frukosten är ganska tråkig, jag saknar en hel del där. Men vill man ha extra kan man köpa till det. Jag vande mig vid det också. Stannade trots allt på samma hotell i över tre veckor innan vi bytte. Fick mjukare säng och bättre frukost men ångrade ändå att vi bytt hotell.
    Så vi kommer definitivt åka tillbaka till KD och noble house.

Vi hade barn på barnklubben på svenska skolan. Tre timmar om dagen. Sonen tyckte om det och vi var nöjda. Dyrt, ja men värt varenda krona.

• TomMon

Någon som bott på Golden Beach? Hur är deras barnpool? Hur är kvalitén på deras rum? Gammalt och slitet eller up to date?

• Jossanjo

September09 tack för info,
    Vad bytte ni till?

Tommon vart är det ni skall åka i Thailand?

• Nemi76

Jaha, nu har jag kollat hotell på Tripadvisor och är mer förvirrad än tidigare. Vissa hotell kan ju få guldstjärnor av vissa gäster medan andra gäster bara har klagomål på precis allt på samma hotell?!? Inte sjutton är det till någon hjälp när man ska försöka bestämma sig. Och jag som har skitsvårt att bestämma mig (är våg). Nu vet jag inte ens vart i Thailand jag vill åka. Man kanske ska börja med att komma fram till ort/ö först?

• September09

Vi var på Koh Mook en sväng och flyttade sedan in på Southern. Mer centralt på KD och närmare till huvudgatan men jag saknade Noble House och stämningen där.

• TomMon

Jag håller med om att hotellval är sjukt svårt. Jag sitter på tripadvisor varje kväll och blir bara mer förvirrad. Nu funderar vi lite på ao Nang villa, någon som bott där?

• Jossanjo

Välj alltid kommentarerna från familj. Sen tittar vi mest på rating. För hakar man upp sig på en dålig kommentar när det finns 100 bra så kommer man aldrig hitta ngt.
    Jag gjorde också det i början men tittar nu vad dom som ligger under familj kommenterat. Dom åker ju under samma förutsättningar än att jämföra med ett par tex.

• loppis7

Ibland så tror jag också att man ska fundera på vad som är vikitigt för just er/oss när det gäller hotell . För oss så är läget vid stranden det viktigaste att hotellrummet ligger precis på standen så att barnen kan springa upp o ner  själva sen spelar det inte riktigt lioka mycket hur många stjärnor hotellet har. Vårat hotell som vi har bott på 2 ggr o även denna gång har bokat är "bara" 2 stjärnigt men vi tycker att det är perfekt.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)