• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • loppis7

Vi brukar titta på det olika hotellen på bokningssidorna o sedan maila ner direkt till hotellet o göra en förfrågan. Thai kör ju många flyg direkt till BKK.

• DecemberBebis

vi var på koh lanta i december , och älskade det ! 

vi var överens om att det inte blir nån resa detta året , utan  pengarna måste läggas på huset..
    MEN , så trillar vi in på olika flygsajter och springer över flygstolar till bangkok i feb -14 , för 19500 kr för hela familjen (2 vuxna+2 barn) Så då kan man väl knappt låta bli ??!!

vi har länge pratat om koh chang , vad säger ni om det ? vi älskade koh lanta , så frågan är om vi ska köra säkra kort och åka dit igen eller prova koh chang !!

och till nästa fråga , nån som har erfarenheter av egypt air ?
    läste runt lite och det var både ris och ros. prisskillnaden var ganska stor , men om det inte är ett OK bolag så r det kanske inte värt det ?        

Var dig själv , alla andra är upptagna !
  • Nemi76

Hallå! Tror att ni i denna tråden kan ge mig lite tips. Funderar nämligen på bröllopsresa och Thailand är ett av alternativen. Behöver dock lite tips och råd. Jag tänkte först charter men är öppen för förslag. Anledningen till att jag funderar på charter är främst bekvämlighet och barnvänlighet (typ skandinavisktalande barnklubb).

Vi kommer isf att gifta oss på flygplatsen och åka direkt. Vi har än så länge ett barn som nu är snart 1 år. Resan kommer väl göras om ett par år och antagligen hinner vi inte skaffa syskon innan dess. Men jag vill först och främst att det ska vara barnvänligt hotell, ligga vid stranden och jag ser som sagt gärna skandinavisktalande barnklubb. Många svenskar på hotellet är inget negativt utan jag tänker lekkamrater till dottern = bra. Möjlighet till utflykter är inte helt fel heller.

Eftersom det är en bröllopsresa vill jag gärna ha så fint hotell som möjligt och jag skulle gärna se att man kommer under 40-45 000 kr för två personer och ett barn på 3-4 år i två veckor inkl frukost.

Tar hemskt gärna emot tips på hotell, hur man får det så prisvärt som möjligt osv.     

• Jossanjo

Nemi, gå in på tripadvisor och kolla betyg på hotellen. Min uppfattning är att charterhotellen får så mkt längre betyg än andra hotell. I Thailand är det så mkt turister så man får kompisar till barnen ändå.
    Kan svara mer utförligt om en månad när vi är hemma från vår resa med vår treåring. Vi kommer inte välja hotell med klubb.

DecemberBebis, vilka hotell bodde ni på på Lanta? Åker dit nu snart med en treåring. Har största beslutsångesten gällande hotell. Har hittar favoriter så det är inte problemet. Nu skall vi bara bestämma oss för ett,
    Åkte ni iväg till ngn ö runt i kring och sov över. Berätta gärna lite. Vi skall vara iväg tre v. Har aldrig varit på just Lanta tidigare men väljer det då många svenskt reser dit med barn.

• Grön03

DecemberBebis, på vilken sida hittade du så billiga biljetter?? Vi är oxå 2 vuxna o två barn men jag hittar bara biljetter för runt 30 000 kr..

• Nemi76
    Jossanjo skrev 2013-03-18 17:42:30 följande:
    Nemi, gå in på tripadvisor och kolla betyg på hotellen. Min uppfattning är att charterhotellen får så mkt längre betyg än andra hotell. I Thailand är det så mkt turister så man får kompisar till barnen ändå.
    Kan svara mer utförligt om en månad när vi är hemma från vår resa med vår treåring. Vi kommer inte välja hotell med klubb.

DecemberBebis, vilka hotell bodde ni på på Lanta? Åker dit nu snart med en treåring. Har största beslutsångesten gällande hotell. Har hittar favoriter så det är inte problemet. Nu skall vi bara bestämma oss för ett,
    Åkte ni iväg till ngn ö runt i kring och sov över. Berätta gärna lite. Vi skall vara iväg tre v. Har aldrig varit på just Lanta tidigare men väljer det då många svenskt reser dit med barn.

Det jag tänker lite kring barnklubb är möjlighet för mig och hennes pappa att få lite tid på tumanhand på vår bröllopsresa Men tack för tipset om Tripadvisor, ska gå in och kika när jag får lite tid över och ser fram emot fler tips om en månad
  • September09

Vi var på Lanta nov/dec..... Åh vad jag längtar tillbaka till Klong Dao! Vi betalade strax under 20000 för två vuxna och två barn varav 1 då var 8mån.

• MissCh
    hag7 skrev 2013-03-18 09:04:53 följande:
    Behöver snabb hjälp! Ska betala handpening idag men blir osäker på om vi har fått ett bra pris el om vi ska vänta ! Har bokat Thai 2 vuxna o 2 barn 5 o 7 år åker 12/12-9/1 o ska betala 30.000 för resa till bangkok+ byte till Krabi restid dit 13tim o hem 16 till Arlanda.
    Jag blir nöjd om jag hittar det priset när det är dags för oss att boka :)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)