Inlägg från: DecemberBebis |Visa alla inlägg
  • DecemberBebis

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

då var thailandsresan bokad !!!
    vi har varit lite kluvna ang datum , vi vill verkligen åka i år och enda veckorna som funkade var 28 okt -11 nov .
    nån som varit där då ? vill ju ha fint väder

vi har bara bokat flygbiljetter , till krabi och hade tänkt spendera en vecka i ao nang , där vi varit innan , och sen en vecka på koh lanta kanske.. vi får se
    har med oss en 5åring och en 2 ½ åring .

jag längtar !!!!!!!!

Var dig själv , alla andra är upptagna !
  • DecemberBebis
    Lycka 1 skrev 2011-02-01 15:49:29 följande:
    Kul! Vad fick ni ge för biljetterna då?
    vi hr letat som tokar efter dem billigaste , men sen ville vi inte göra en massa byten och långa väntetider heller.. för bara flygstol fick vi ge 31000 kr , och då är det direktflyg , köpenhamn - krabi
  • DecemberBebis
    Tullemi skrev 2011-02-01 15:59:09 följande:
    Härligt för er! Då var det alltås dags igen
    ja nu är det dags igen , längtar som en tok
  • DecemberBebis
    Lycka 1 skrev 2011-02-01 18:34:37 följande:
    Vi letade också länge och beslutade oss för att betala lite extra för direktflyg och större benutrymme.
    Vi flyger Arlanda-Krabi.
    ja , reser man dessutom med barn så är det guld värt att slippa ett eller flera stop , får se om vi bokar extra benutrymme denna gången , nu har ju barnen varsitt säte
  • DecemberBebis
    Lycka 1 skrev 2011-02-01 18:34:37 följande:
    Vi letade också länge och beslutade oss för att betala lite extra för direktflyg och större benutrymme.
    Vi flyger Arlanda-Krabi.
    när åker ni förresten `?
  • DecemberBebis
    Lycka 1 skrev 2011-02-01 19:06:03 följande:

Vi åker 18 mars. Ett till pluss var att vi får egna tv-skärmar också

Det kommer nog dottern gilla som är 3½ år.

ja , det har vi med haft
    funderar på om vi kanske tarm ed vår dvd vi har i bilen , då kan barnen titta på vad dem vill
    fast sist vi åkte så var vår äldsta knappt 2 år , och hon sov hela flygresan
  • DecemberBebis
    MissCh skrev 2011-02-02 10:42:47 följande:
    Ja, eller Golden beach resort, de båda ställena är grannar.
    *antecknar* är ett tag tills vi ska åka men kollar redan runt på hotell

vad hade ni gjort , vi åker 28 okt , och jag hade tänkt att vi inte bokat nåt hemifrån utan tar det när vi kommer fram , högsäsongen har inte dragit igång än , så det borde inte vara några problem att få ett bra hotell ??

Ang mygg , så har vi aldrig haft nåt myggmedel , och vi har inte fått några myggbett alls...
  • DecemberBebis
    Vic2ria skrev 2011-02-02 14:18:43 följande:
    Nån som har bott på  BEST WESTERN Ban Ao Nang?
    åker till krabi i mars. hade först bokat en mysig bungalow men mamma tyckte det var för långt till stranden (10-15 min att gå) så nu håller jag på att kolla efter nått annat. tänkte mig max ca 500 kr/natt så mer ett budget alt men med pool.
    vi har bott där, var dock 5 år sedan och läget var kanon.. nära stranden och så , fast standarden då var inte den bästa , ganska många rum har utsikt rakt mot en bergvägg , frukostbuffen var ganska simpel och tråkig , men servicen var kanon..
    hur långt var det till stranden från bungalowwn ? själva stranden i ao nang är inte så fn , ligger en massa longtailbåtar där , vi tog alltid en longtailbåt ut till nån av öarna eller så..
  • DecemberBebis
    Tullemi skrev 2011-02-02 15:44:08 följande:
    Om du är rik: Mövenpick ....annars finns det många att välja på. De som ligger "bäst" till ligger längs Beach Road men de ser hemskt dyra ut. Jag vet att en del tycker om Orchid Resort (tror inte det är det fullständiga namnet dock) och Wanaburi (åh jag minns namnen så dåligt)....googla.
    vi bodde på phuket orchid resort när vi var där sist , jättefint hotell och jättebarnvänligt !
  • DecemberBebis
    Mallas skrev 2011-02-03 14:55:13 följande:
    Vi bokade i förra veckan och hittade biljetter över jul för 11900 kr. Då är vi två vuxna och en infant. Fanns flera bolag som erbjöd liknande priser när vi kollade runt. Däremot åker vi hem innan nyår eftersom priserna blev några tusen dyrare om vi skulle åka hem någon dag senare. Nu flyger vi hem den 30:e och landar 31:a.
    11900 kr för båda ?? med vilket bolag då ?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)