Inlägg från: DecemberBebis |Visa alla inlägg
  • DecemberBebis

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Millans hustru skrev 2011-02-03 18:18:20 följande:
    TACK ! vad bra det låter, då ska vi inte packa vindjackor ens alltså? det är itne kallt när man är ute framåt kvällen efter en varm dag? man kan ju bli lite huttrig? O man behöve ringet vindtätt då man åker båt? är det någon som vet vad om är bästa waterproof solskyddsmedlet i 50?
    det är varmt dygnet runt och vindjackor behövs absolut inte tar bara onödig plats i väskan
    Var dig själv , alla andra är upptagna !
  • DecemberBebis
    Mallas skrev 2011-02-03 22:29:07 följande:
    11900 kr för alla! Betalade ca 300 kr för sonen. Känns som vi gjorde ett fynd Skrattande. Vi flyger med Austrian airlines men hittade likvärdiga priser med Turkish och Aerosvit.
    ja det var verkligen billigt !! vi fick betala 7700 kr / pers , och då åker vi 28 okt
  • DecemberBebis
    Tullemi skrev 2011-02-05 09:10:48 följande:
    Vi köpte äkta för 1000 Baht till Milea. Det var väl inget jättefynd men vi gillade inte riktigt kopiorna.
    åh hoppas dem har det i ao nang !! Maja har haft äkta , men nu är det för små.. gillar inte heller kopiorna... Maja hade ett par såna , och hon fick skoskav av dem direkt..
  • DecemberBebis

sitter och kollar hotell , o kollar runt lite vart vi vill åka i thailand !! känns som 28 okt är en evighet till !!! fyyyy så jag längtar !

• DecemberBebis
    Tullemi skrev 2011-02-05 10:56:24 följande:
    Vi var inne i en Crocs-butik och jisses vad många olika modeller det finns. Vi har ett minimalt utbud i Sverige kan man ju konstatera. Milea ville prompt ha en Ior-bild att sätta på sina fina Crocs. Gillar inte de där figurerna man klämmer in i hålen.
    nej inte jag heller, Maja hittade med kajsa o nasse
  • DecemberBebis
    Frosk skrev 2011-02-05 12:59:32 följande:
    Jaha, då var vår första Thailandsresa gjord! Vi kom hem i natt och jag hade gärna stannat ett par veckor till!
    Tyvärr så såg vi inte mkt av Phuket (bodde på Karon) för jag och minstingen blev dåliga, jag hade feber i fyra dagar och lillan fick lunginflammation. efter det blev stora tjejen dålig i magen. En hel del otur med andra ord, men vi har ändå haft det bra. Jag gillade Karon, men tyckte att det var rätt jobbigt med all trafik. Nu låg ju hotellet bra där det var lugnt, men det hade varit kul att kunna röra sig på mer än en gata...

Så. ni som är vana och varit på flera ställen. Vilka favoritställen har ni? Lite lugnare än där vi var, men inte för lugnt!
    ao nang/krabi är lugnare än karon , men ändå inte för lugnt.. man tar en longtailbår ut till nån fin ö eller strand..
  • DecemberBebis
    Frosk skrev 2011-02-05 18:32:05 följande:
    men hur är stränderna där. Har hört både bra och dåligt om ao nang...
    Tullemi skrev 2011-02-05 17:18:12 följande:
    Vart var det ni bodde? Ja, det har blivit lite rörigare/livligare i Karon. Vi var där första gången 2006 och det var lite lugnare då. Känner också för nåt annat nästa gång.
    Vi bodde på Old Phuket, ligger vid mitten av stranden ungefär.
    alltså stranden i själva ao nang är inte så fin tycker jag.. massa longtailbåtar ligger där..
    men en tur på 5-10 min med båt kommer du ut till en massa fina stränder.. railey beack , phra nang , posa island , chicken island , och många fler..
  • DecemberBebis
    benjamin 040722 skrev 2011-02-06 01:02:36 följande:
    Hemkommen efter 8 veckors semester. Det känns skönt att vara hemma igen, men gissar att det inte dröjer länge innan vi längtar tillbaka En underbar resa har vi haft iaf!

Minna78: Vi var i Ao nang i nästan 2 veckor, stränderna har inte det där turkosa vattnet, men tycker ändå att de var helt ok. Stränderna är breda och botten är fin, det är långgrunt och stranden är ren. Dessutom finns det massa snäckor! Jag och barnen roade oss många dagar med att plocka snäckor och bygga sandslott med snäckor som dekoration. Long tail tar inte länge och kostar inte mkt om man vill se ngt annat. Visst fanns det försäljare som talade svenska, men upplevde inte det som ngt störande, tyckte i så fall att Phuket var "värre". Vi gillade Ao Nang, men det kanske oxå berodde på att vi bodde på ett bra ställe med underbar personal! =)
    jag håller med dig , tycker phuket var mycket "värre" än ao nang..
    vi låg inte nånting på stranden i ao nang , utan åkte ut till olika stränder varje dag.. nån dag hyrde vi longtail båt hela dagen och åkte ut till 3 olika öar,.. supermysigt
  • DecemberBebis
    Tullemi skrev 2011-02-06 20:33:41 följande:
    Ni ska till Phuket förstår jag. Det är inte alltid billigt att äta där, men det finns så klart olika prisnivåer. Vi brukade äta (3 vuxna/1 barn) för i genomsnitt ca 2000 baht/dag och då åt vi på ganska enkla ställen. Ingår i de pengarna gör tex nån öl och ibland glass till efterrätt.

En dag körde vi lite vilse med hyrbilen och var jättehungriga så vi åt på första bästa ställe, vilket blev nån fancy resort. Då kostade lunchen över 4000 Baht. Vad vi skrattade på väg därifrån, hur tokigt som helst ju Jag har aldrig varit på nåt liknande ställe innan: toapapper vikt till en solfjäder, handlotion i toksnygg flaska på handfatet, alla bugade och vi blev runtkörda i nån sorts golfbil, fuktiga små servetter tilldelades i varenda byggnad vi gick in i. Och där satt vi och lunchade i våra simpla turistkläder (tror t.o.m att min pappa hade en sån där vidrig Singha T-shirt) .
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)