Inlägg från: DecemberBebis |Visa alla inlägg
  • DecemberBebis

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

sist vi var där dec -08, så gick det nog ca 12000 kr på 2 veckor , så handlade vi en del , red elefant, och gjorde lite andra utflykter med

Var dig själv , alla andra är upptagna !
  • DecemberBebis
    humlan l skrev 2011-02-08 22:07:53 följande:
    Visst är det flera i tråden som bott på Best Western Ban Ao Nang? Någon som minns om de har vattenkokare på rummen? Ska dit om två veckor och känner att jag helst skulle slippa ta med vattenkokare...
    när vi var där för 5 år sen , så hade dem inte.. men det var ju ett tag sen så mycket kan ha förändrats
    står det inte på nån sida om hotellet ?
  • DecemberBebis
    Thegran skrev 2011-02-10 18:02:22 följande:
    Det är ju dock väldigt få ställen på lanta som har ruschkanor,  lekplatser och myshörnor med barnprogram bör väl tilläggas så ingen åker dit för den sakens skull och tror att det finns överallt.

Vi har sett ett ställe med ruschkana, och det var på southern.
    enkla trägungor finns dock lite här och där, men de passar väl mest större barn och vuxna. Den enda gungställning vi sett var också på Southern.
    Myshörna med barnprogram har vi enbart sett på Bajen.

däremot har många restauranger sådana där gummidjur barnen kan hoppa på.
    mina barn kan leka med dem mest primitiva sakerna , behöver inte vara några avancerade bamseklubbar och lekplatser
    vi kommer inte åka till något sådant ställe , stranden , pool , och så vidare lär dem vara mer än nöjda med
  • DecemberBebis
    Tullemi skrev 2011-02-10 18:15:01 följande:
    Åh mina barn, framförallt Milea 3 år, väldigt dålig på att leka på egen hand. Blir snabbt uttråkad och rejält tjurig, suck. Nä, jag skojade bara om Koh Lanta dessutom.....
    alla barn är så olika
    Mina barn är väldigt bra på att leka själv ,och tillsammans men senaste tiden även att bråka och ha värsta girlfighten Tyst syskonkärlek ??
  • DecemberBebis
    Lejonmama skrev 2011-02-13 08:04:18 följande:
    Hur gjorde ni med solskyddsdräkterna nxär de va helt nya? ni tvättade dem innan avresa eller? är så rädd att man ska förstöra då de va ganska dyra, men det är väl ingen risk då de säkert är slitstarka..  ska man ta med sig tvättmedel dit å tvätta dem åxå? vågar inte lämna in dem på tvätt därnere..
    vi har sköljt upp den i vatten på hotellrummet varje dag utan tvättmedel , har funkat jättebra.. inte luktat illa eller så alls
  • DecemberBebis

vi har kollat massa flygresor , quater blev det inte trots att dem var några tusenlappar billigare , 2 mellanlandningar , varav ett stop på 3 timmar och ett stopp på 6 ½ timme .
    nu betalar vi några tusenlappar extra och åker direktflyg köpenhamn - krabi .

• DecemberBebis

nån som vet vad som är billigast , att boka hotell hemifrån eller att boka där nere när man komer ner , vi åker 28 okt så högsäsongen har inte dragit igång än..

• DecemberBebis
    MissCh skrev 2011-02-13 15:21:05 följande:
    En tumregel brukar väl vara att om man vill bo väldigt budget så kan det vara lönsamt att ta det på plats, vill man bo lite bättre brukar det vara lönsamt att boka innan, oftast via någon agent. När vi skulle stanna längre på en plats i juni förra gången vi var i Thailand (dottern var sjuk) så fick vi betala mycket mer per natt än för de nätter vi bokat innan.
    ok , vi vill bo lite bättre och finare , så då blir det nog att vi bokar hemifrån
  • DecemberBebis
    MrsMuffin skrev 2011-02-14 15:48:53 följande:

Ngn härinne som rest långt när ni varit gravida?? Man blir lite nojjig. Pratade med mamma nyss och hon tycker ABSOLUT vi skall skjuta upp resan till nästa år. Minst. Jag har inte blivit avrådd av ngn att åka, men man blir ju tveksam - är jag helt dum i huvudet som överhuvudtaget tänker på att åka? Bortsett från influensan menar jag... Vi skall alltså på bo Vings resort nere i Kamala och har ju inte direkt tänkt att vandra i djungeln eller klättra i berg. Vi har ju små barn. Hon på Resia (där vi bokade) skulle också åka i vecka 26 någonting.

Vad tänker ni andra?

jag var gravid sist vi var där , men var då bara i v 12 , och det var inga problem
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)