Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Imorgon åker vi !!!!!
Imorgon åker vi !!!!!
Nu är vi hemma efter 2 helt underbara veckor i paradiset !! Vi har haft kanon väder , har endast regnat nån skur på seneftermiddagen några dagar . Annars har vi haft strålande sol och 35 grader varmt !! Barnen älskade det med , och skötte sig exemplariskt under flygresan !
Vi kom hem igår och börjar redan spåna på nästa resa om man ska till koh tao , vilken flygplats är smidigast att flyga till ?
Asat : vi kom hem för en vecka sen och enligt väderrapporterna så var det regn,regn och moln men vi hade kanonväder ! Strålande sol i princip alla dagar !!
Vi kollar inför kommande resa som blir december i år , vi funderar på koh Chang , vad har ni för erfarenheter ? Har hittat flygbiljetter för 5200 kr till Bangkok , hur är sen transfern till koh Chang ? Hur lång tid tar det ?? Hade velat boka snarast , så skönt att ha en resa att se fram emot ! Vi har varit mycket i krabi och även i Phuket och vi hade velat prova något annat .
Tacksam för svar
En liten fråga jag hoppas nån kan svara på !!
Vi planerar nästa resa , och valet står mellan koh Chang och koh lanta .
Nån som vet hur det är att ta sig från Bangkok till trat ? Har kollat både taxi och flyg .
Och ska vi till lanta så hade vi helst velat flyga till krabi , men hittar inga flygstolar dit än !!
här finns väl många koh lanta fantaster ?
min bästa vän ska gifta sig i thailand och har bestämt sig för koh lanta , jag känner inte till koh lanta så värst bra , vilken strand är finast och lämpar sig bäst för bröllop ??
tips på boende ?
Asat : visst var ni på lanta nu i dec/jan ? Vad fick ni betala för flygstolarna ? Var det mellanlandning ? Känner du till andaman lanta resort ?
nån som har några erfarenheter av andaman lanta resort ?
nu har vi bokat nästa resa , denna gång blir det till Koh Lanta ! har aldrig varit där innan mer än en liten dagstur .
vi åker 4-22 dec , har bokat paketresa hos fritidsresor . dem hade nån ändring i flygturerna eller dyl så nu blir vi borta 18 dagar har kollat rundor lite på bara flygstol och boka hotellet separat men vi har räknat på det , visst hade vi kommit lite billigare undan men vi orkar inte hålla på med byten osv..
valet föll till slut på andaman lanta resort