• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MiniPyret

Vi kom hem förra veckan och avslutade sista veckan på Ao Nang.
    Vi valde att bo en bit från själva "stranden" och bodde i en 2 rums lägenhet i området Valley. Kostade oss ca 400:- per natt och vi stormtrivdes! Städning varje dag, nya handdukar till både dusch och strand, pool och trevlig personal!

Rätt så skönt att komma ifrån huvudgatan och de toga typ 3-4 min att åka dit med tuk tuk   

• MiniPyret

Det där med dåliga kommentarer fick vi oss en tankeställare om.

Endel säger ju att det är dålig städning och endel suverän!

Under vår vistelse på Koh Lanta fick vi byta bungalow 1 gång på resorten. Första boendet var gudomlig städning och andra helt värdelös!! Så en sån grej kan nog påverka också vilken städerska man har!   

• winters
    TomMon skrev 2013-03-20 06:12:48 följande:
    Jag håller med om att hotellval är sjukt svårt. Jag sitter på tripadvisor varje kväll och blir bara mer förvirrad. Nu funderar vi lite på ao Nang villa, någon som bott där?

vi har bott där, första gången konstaterade vi att vi skulle bo där nästa gång, och nästa gång gjorde vi det, var ett par år sedan. tycker det är toppen, precis vid stranden o longtailbåtarna ut till öarna och ändå precis vid stan utan att för den delen störas av det. finns ett par olika poolområden oxå om jag inte minns fel och även barnpool. men Oscar som var 13 ½-14 ½ månad när vi var där badade i de vanliga poolerna med cherekringar, som verkligen rekommenderas!
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Arwen77

Hoppar in här i denna långa tråd har inte läst allt i tråden, hoppas kunna få några svar från några av er. Har ni åkt till Thailand under föräldraledigheten? Hur har ni gjort med bostaden hemma? Hur länge har ni varit borta? Jag har själv aldrig varit i Thailand bara hört om många som älskar det.

• Nemi76
    Jossanjo skrev 2013-03-20 06:22:14 följande:
    Välj alltid kommentarerna från familj. Sen tittar vi mest på rating. För hakar man upp sig på en dålig kommentar när det finns 100 bra så kommer man aldrig hitta ngt.
    Jag gjorde också det i början men tittar nu vad dom som ligger under familj kommenterat. Dom åker ju under samma förutsättningar än att jämföra med ett par tex.

Jag valde familjekommentarerna men de hotell som var bäst rankade hade ju jättemånga negativa kommentarer och jag blir så förvirrad
  • loppis7

Vad tycker du själv är viktigt? gå på det också.

• Neosmama

Hag7 och obelix: vi hyrde huset för 1500 bath/natt. Låg en bit från long beach, bredvid lanta loft, mot elefant trekkingen. Hyrde en tuktuk (bättre pris om man hyr länge) så att vi kunde ta oss vart vi ville! Vi hade två sovrum med en dubbelsäng i varje rum, men vi sova hela familjen o samma säng :)

• Neosmama

Ja de tyckte vi me :)) fast de va ingen pool till, men med snälla grannar så fick vi bada i deras pool ;)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)