• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Mawe123

Om man vill ha barnpassning på Lanta, kan detta vara ett alternativ: svenskaskolanthailand.se/barnklubb

Det ligger mitt på Klong Dao, vid southern.

De har olika varianter och går bra att anmäla oavsett om man reser charter eller bokat hus privat :)

simskola, barnklubb, förskola, förskoleklass, skola

Jag hade tänkt boka till min 5 åring i vintras, men eftersom han inte gillar dagis, vågade jag inte chansa på att han skulle gilla detta.. Men åker vi i vinter igen, är han kanske stor nog att avgöra själv om han skulle vilja :) 

William 000213, Lowe 070712
  • Nemi76
    winters skrev 2013-03-18 21:57:34 följande:
    tänk på att de flesta barnklubbar har en gräns på 4 år, men det kanske är lite olika.

kantary beach villas & suites i khao lak kanske?  vi var där förra julen och gillade det, de kör lollo & Bernie!www.ving.se/thailand/khao-lak/kantary-beach-h...

Ja, det är ju om vi åker när dottern är tillräckligt gammal för barnklubb såklart. Och vi inte har småsyskon

Ska kika på hotelltipset, tackar! 
  • Nemi76
    MissCh skrev 2013-03-18 20:30:43 följande:
    De har bokat med Fritidsresor.

Tack, ska kolla in ditt tips!
  • Nemi76
    Mawe123 skrev 2013-03-19 08:05:50 följande:
    Om man vill ha barnpassning på Lanta, kan detta vara ett alternativ: svenskaskolanthailand.se/barnkl ubb

Det ligger mitt på Klong Dao, vid southern.

De har olika varianter och går bra att anmäla oavsett om man reser charter eller bokat hus privat :)

simskola, barnklubb, förskola, förskoleklass, skola

Jag hade tänkt boka till min 5 åring i vintras, men eftersom han inte gillar dagis, vågade jag inte chansa på att han skulle gilla detta.. Men åker vi i vinter igen, är han kanske stor nog att avgöra själv om han skulle vilja :) 

Men vad käckt! Då kan man få lite barnpassning även om man inte åker charter? Suveränt! För det är största anledningen till att jag funderar på charter, bekvämligheten och barnpassning.
  • loppis7

Var in o titta på barnklubben o det verkade ju men det var väldigt dyrt tycker jag.

• MillaPo

Hej!

Hittade just denna tråd o hoppas ni kan ge mig lite smarta tips, trix o annat smått o gott som man  tänka på inför/och på vår resa.
    Vi ska boka vår resa till koh chang här i dagarna o åka i början på nästa år. Vår dotter kommer då vara straxt över .Solskyddläder o krämer o annat sånt e vi väl medvetna om då vi rest endel själv innan vi fick barn, o vaccinationer o sånt kommer va avklarat när vi åker.

Men som vad ska man tänka på så som glass, mat , o dricka till ett litet barn? vilka bacill fällor ska man akta sig för?

E lite sånna tips o trix ja efterlyser. :)

Hoppas ni kan ge mig lite sån feedback Skrattande

Tack på förhand /Camilla 

• TomMon

Hotellen det just nu står mellan är:
    The small
    Ananta burin (pool access)
    Golden beach (sviten)

Tack för input!

• winters
    Nemi76 skrev 2013-03-19 09:38:04 följande:

Ja, det är ju om vi åker när dottern är tillräckligt gammal för barnklubb såklart. Och vi inte har småsyskon

Ska kika på hotelltipset, tackar! 
    ja Oscar har alltid varit för liten, men i höst när vi åker till Turkiet klarar han åldersgränsen med tre dagar! :) lillasyrran får hänga med oss, tror det blir kul för de båda att få lite egentid!

vi har tröttnat på vintervädret o alla sjukdagar nu och har bokat en vecka på mallis i maj så att vi har något att se fram emot, elin är då 5 ½ månad, visst är det inga andra vacciner hon kan få då än de vanliga som hon får vid 5 månader? har inte tänkt att hon ska äta något, utan amma och eller ersättning. vi andra får njuta av all inclusiven! :)  
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • winters
    TomMon skrev 2013-03-19 14:41:40 följande:
    Hotellen det just nu står mellan är:
    The small
    Ananta burin (pool access)
    Golden beach (sviten)

Tack för input!
    skulle också valt sviten på golden beach!
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Nemi76
    winters skrev 2013-03-19 15:32:14 följande:
    ja Oscar har alltid varit för liten, men i höst när vi åker till Turkiet klarar han åldersgränsen med tre dagar! :) lillasyrran får hänga med oss, tror det blir kul för de båda att få lite egentid!

vi har tröttnat på vintervädret o alla sjukdagar nu och har bokat en vecka på mallis i maj så att vi har något att se fram emot, elin är då 5 ½ månad, visst är det inga andra vacciner hon kan få då än de vanliga som hon får vid 5 månader? har inte tänkt att hon ska äta något, utan amma och eller ersättning. vi andra får njuta av all inclusiven! :)  
    Det där med vaccinationer är jag urusel på, hoppas att någon annan kan hjälpa dig Ha det så mysigt på Mallis! Är också sugen på Mallis men kanske nästa år
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)