• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MissCh
    Nemi76 skrev 2013-03-18 16:42:42 följande:

Hallå! Tror att ni i denna tråden kan ge mig lite tips. Funderar nämligen på bröllopsresa och Thailand är ett av alternativen. Behöver dock lite tips och råd. Jag tänkte först charter men är öppen för förslag. Anledningen till att jag funderar på charter är främst bekvämlighet och barnvänlighet (typ skandinavisktalande barnklubb).

Vi kommer isf att gifta oss på flygplatsen och åka direkt. Vi har än så länge ett barn som nu är snart 1 år. Resan kommer väl göras om ett par år och antagligen hinner vi inte skaffa syskon innan dess. Men jag vill först och främst att det ska vara barnvänligt hotell, ligga vid stranden och jag ser som sagt gärna skandinavisktalande barnklubb. Många svenskar på hotellet är inget negativt utan jag tänker lekkamrater till dottern = bra. Möjlighet till utflykter är inte helt fel heller.

Eftersom det är en bröllopsresa vill jag gärna ha så fint hotell som möjligt och jag skulle gärna se att man kommer under 40-45 000 kr för två personer och ett barn på 3-4 år i två veckor inkl frukost.

Tar hemskt gärna emot tips på hotell, hur man får det så prisvärt som möjligt osv.     

Chada på Lanta? Jättefint, har samtidigt charterservice. Vänner till oss har bokat där för ca 100 000, men det är 4 veckor och de är tre vuxna och två barn.
  • MissCh
    MissCh skrev 2013-03-18 20:30:16 följande:
    Chada på Lanta? Jättefint, har samtidigt charterservice. Vänner till oss har bokat där för ca 100 000, men det är 4 veckor och de är tre vuxna och två barn.
    De har bokat med Fritidsresor.
  • September09

Vi bodde på Noble House, vägg i vägg med Chada. Kan rekommendera Nible House starkt. Så bra ställe! Prisvärt!

• winters
    Nemi76 skrev 2013-03-18 19:24:28 följande:

Det jag tänker lite kring barnklubb är möjlighet för mig och hennes pappa att få lite tid på tumanhand på vår bröllopsresa Men tack för tipset om Tripadvisor, ska gå in och kika när jag får lite tid över och ser fram emot fler tips om en månad
    tänk på att de flesta barnklubbar har en gräns på 4 år, men det kanske är lite olika.

kantary beach villas & suites i khao lak kanske?  vi var där förra julen och gillade det, de kör lollo & Bernie!http://www.ving.se/thailand/khao-lak/kantary-beach-hotel-villas-and-suites
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • elinaehn

Jag tror det är mer barnverksamjet med bamseklubb, det är två timmar varje fm fem dagar i veckan, jämfört med om man väljer ving. De har inte så vad jag förstått utan mer enstaka saker man köper plats på?

• loppis7

Nu handpenning betald så det är väl dags att försöka låta bli att kika efter billiga flygstolar men det kommer inte att bli lätt.

Vi känner oss nog ganska nöjda med priset iallfall man får ju tänka på att vi åker när det är som dyrast. Vi har också varit o titta på Noble House som såg jättemysigt ut men kanske lite för mycket barn för min del(kanske skadad då man har 7 själv) Tänk att man radan har bokat ju o nyårsresan.  

• TomMon

Vad hade ni valt av följande:
    Ett dubbelrum med pool access. Barnpool.
    Två dubbelrum med connecting doors en bit upp. Ingen barnpool.
    Svit med vardagsrum och sovrum. Barnpool.

Vi reser med två barn, 5 och 4 år gamla.

Svårt att välja...

• Jossanjo

Kan dom simma hade jag valt poolaccess. Annars inte. Hade bara varit ett orosmoment tror jag. Så alt två eller tre. Där hade priset fått avgöra. Ligger inget av del vid havet med havsutsikt hade jag valt det billigaste. Får man fråga vilket hotell?

• Jossanjo

September09, har två frågor om Noble House.
    Hur hårda är sängarna? Alla skriver dom är så fruktansvärt hårda. Samt att frukosten är tråkig. Stämmer det tycker du?

• elinaehn

Svitalternativet för då har ni barnpool o möjlighet att prata med varann i vardagsrummet när barnen sover.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)