• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Smilla75
    Camilla D skrev 2013-03-10 19:25:02 följande:
    Vi är ju bara på planeringsstadiet ännu och kollar olika alternativ.
    Reguljärt flyg och hyra hus där är tanken. Går liksom inte att lösa charter ekonomiskt när vi måste betala för 4 vuxna (de största barnen är ju över 12 då) och 2 barn.

Det m[ste vara otroligt dyra biljetter jamfort med thailand! Jag var p[ Sri Lanka for tiotalet ar sedan. Jattetrevligt, billigt, god mat. Tyvarr intr'ffade tsunamin just da och manga dog vilket paverkar var bedomning.
  • Jossanjo

Vi betalade 4500 kr tor/pers med Oman Air från London till Sri Lanka. Betalade under 1000kr/pers från Arlanda till London. Heathrow med SAS.
    Skall ni åka till Sri Lanka skall ni flyga inrikes ner till södra delen från Negumbo/Colombo där ni landar först. Deras biltrafik är galen ochdet tar en hel dag att bila från Huvudstaden till till Södra delen. Tågen väldigt låg standard.
    Jag hade inte rest runt som vi gjorde med barn men absolut tagit mig ner till södra delen och tillbringat 2-3 vid stränderna där.
    Nationalparkerna ligger i södra delen och en stor sköldpaddsfarm som räddar sköldpaddor och sätter ut i havet. Grundat av en svensk.

• Jossanjo

Smilla, stämmer inte att det är dyrare, vi betalade under 6000 kr/pers tor.
    Då åkte vi Oman Air som är ett riktigt toppbolag i samma klass som Qatar Air.

• winters
    elinaehn skrev 2013-03-10 04:13:31 följande:
    Två dagar kvar i underbara Thailand o vill börja planera nästa resa! Fantastiskt här!!!

Härligt, här är det 11 minus! :)
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Mawe123
    hag7 skrev 2013-03-06 17:19:14 följande:
    Vi ska åka 12/12-9/1 är 2 vuxna o 2 barn 5 o 7 år vi åker med Thai till Krabi o betalar ca 30000 kr vilket jag tycker är ganska ok då det är väldigt dyrt den tiden o vi åker dit med ganska snabb flygtid, hade kommit undan billigare om vi hade åkte några dagar tidigare med Air China( 17000kr) men då till Bangkok
    Vilka har ni bokat via, tycker det var ett bra pris - skulle boka direkt om vi fick det priset också, två barn, 6 och 13 år dock..
    William 000213, Lowe 070712
  • Acefi

TomMon: Ett par vänner här på Koh lanta ska checka ut imorgon och ska bo en natt i krabi. De har två barn och vill gärna ha pool. Har du något i bakfickan som du rekommenderar?hälsningar från Summer house på lanta

• TomMon

Jag hade valt Golden Beach resort; ligger centralt, fina pooler, precis vid stranden. Deras superior rum i hotellbyggnaden (tror jag de heter) är fina för en familj, enorma sängar och fin balkong. Bungalowerna är också fina men där saknas en plats att sitta ute på.

• TomMon

Ok, har i alla år som asienresenär (14) trott att jag rest till Thailand vaccinerad mot både hepatit a och b. Nu är det tydligen så att det endast har varit A jag varit vaccinerad mot. Mannen som hade samma "problem" freakade ut och bokade tid för vaccinering, men hur noga är det egentligen? Hur gör ni? Det finns ju botemedel, plus att det inte smittar så lätt, eller?

• Camilla D

Vi gav barnen vaccin mot både hepatit a+b (twinrix) och vi vuxna tog enbart hepatit a. Var ju snordyrt!!! Tror vi betalade närmare 8000 för hela vår stora familj!
    Men visst åker man ofta är det nog lika bra att ta b med, det är väl den som smittar via sprutor osv om man blir sjuk eller råkar ut för en olycka.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)