• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Billabong

Vi är vaccinerade mot hepatit A och B hela familjen. Vi föräldrar vaccinerade oss med Twinrix för 10-15 år sedan och barnen nu inför denna resa.

Vi ser inga skäl att avstå vaccinationer av detta slaget.

• carrobarro84

Jag var vaccinerad sen innan med twinrix, men både mannen och sonen fick vaccinera sig nu i höstas inför resan. Visst kostar det men helt klart värt det om man skulle råka ut för nåt. Sen håller den ju i 25 år om man tar tre sprutor.

• TomMon

Ja, det lutar nog åt att vi gör det. Mannen pratade med sin vän som är läkare och bestämde resolut att detta minsann behövdes,haha! :)

• Anne69

Jag eftervaccinerade mig mot Hepatit B samtidigt som barnen fick sina kombinationsvacciner. Kändes ganska smidigt, vi satt liksom på rad Tog också påfyllnad av polio och difteri .....kan du överväga!

• Anne69
    TomMon skrev 2013-03-12 17:10:29 följande:
    Jag hade valt Golden Beach resort; ligger centralt, fina pooler, precis vid stranden. Deras superior rum i hotellbyggnaden (tror jag de heter) är fina för en familj, enorma sängar och fin balkong. Bungalowerna är också fina men där saknas en plats att sitta ute på.

Verkligen trevligt!

Vägg i vägg ligger också Phra Nang Inn, de har fina familjerum och bästa läget i Ao Nang!   Jättefin pool!
  • winters
    Anne69 skrev 2013-03-13 09:44:49 följande:

Verkligen trevligt!

Vägg i vägg ligger också Phra Nang Inn, de har fina familjerum och bästa läget i Ao Nang!   Jättefin pool!

Och de har tokgod mat tyckte vi! Fint hotell på den raddan är även ao Nang villa, alla de tre ligger jättefínt där vid stranden och ändå ett stenkast från stan.
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118
  • Acefi

Tack för tipsen, tyvärr krånglade internet så jag inte kunde kolla svaren innan de åkte... Trist! Men jättetack i alla fall!

• Billabong
    elinaehn skrev 2013-03-13 04:59:03 följande:
    Hemma! kom iväg friska, höll oss friska och resan var UNDERBAR!

Härligt att höra!

Vi kom också iväg - och är fortfarande iväg. Har det underbart och skulle gärna "missa" fliighten hem om ett par veckor...   
  • Neosmama

Nu ha vi varit i Thailand i 55 dagar och åker till Bangkok i morgon som vår sista anhalt på resan. Där kommer vi att stanna i 4 nätter. Vad får vi inte missa där? Ge mig alla tips ni har :))

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)