• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Esmeralda

Ni som är lite mer vana resenärer - finns det reguljärflyg direkt från Sverige till Phuket? Är det svårt att få tag i såna biljetter? Vilka flygbolag ska man absolut undvika? När ska man boka om vi ska åka jan-feb 2014?

Vi tänker hålla oss i Phuket-Krabiområdet så det vore skönt att slippa mellanlanda tänker jag. Vad är era tankar? 

• CarolineL

Esmeralda; ja det finns främst med charterbolagen men tror att även Thai kör direkt.. Det går ju att köpa enbart stolar med charterbolagen men de är ganska dyra.

• Ulle75

Thai kör från stockholm torsdagar och lördagar direkt till phuket. Det är då ett senare flyg 20.45 , det går alltså två dom dagarna ett till bangkok och ett till phuket.

• loppis7

Men tänk på att Thai inte kör direkt hem utan då är det mellanlandar dom.

• Merkuríus
    Esmeralda skrev 2013-02-27 15:00:19 följande:
    Ni som är lite mer vana resenärer - finns det reguljärflyg direkt från Sverige till Phuket? Är det svårt att få tag i såna biljetter? Vilka flygbolag ska man absolut undvika? När ska man boka om vi ska åka jan-feb 2014?

Vi tänker hålla oss i Phuket-Krabiområdet så det vore skönt att slippa mellanlanda tänker jag. Vad är era tankar? 
    Vi flög direkt till krabi när jag åkte 2006 men det är ju ett antal år sen då åkte vi med apollo. Fanns även direkt till phuket också.
  • Mawe123

Både ving och fritidsresor flyger direkt till krabi, och även phuket tror jag. Vi har åkt flera gånger och bara bokat flygstolar. Supersmidigt att slippa mellanlandningar och att ha egen tvskärm att roa sig med under de 12 timmarna ombord.

William 000213, Lowe 070712
  • Acefi

Nackdelen med charterbolagens flygstolar är att man bara får vara borta 30 dagar och att de är ganska dyra.

• Jossanjo

Någon med hotelltips i Khao Lak?eller Phuket eller där omkring. Landar på Phuket airport.
    Vi landar 3 april och hotellet vi vill bo på på Lanta är inte ledigt från den 5e så vi tänkte kanske ta ngt annat stopp först och sen avsluta med Lanta istället för tvärt om.

• Esmeralda

Tack för tipsen! Tyvärr så funkar inte charteralternativen eftersom vi hade tänkt att stanna i närmare två månader. Det blir första gången vi flyger reguljärt till Thailand.

• TomMon

Maten, drickan, benutrymmet, fördelarna väger tyngst hos reguljärflyget tycker jag. Charter har en sniken ådra, tar gärna extra betalt för något som ingår när man flyger reguljärt. Mat, hörlurar, platsbokning.

Thai Airways forever! :D

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)