Camilla, ingen ide att tipsa om flygbolag, då det händer så mycket på marknaden, men då ni har relativt stora barn tycker jag ni skall ta reguljärflyg ner. Flyg till Bangkok och utgå där ifrån, det är billigt att flyga inrikes sen mot det stället ni skall bo. Att boka flyg med Apollo och Ving är mkt dyrare än reguljärbolagen, efter som resbolagen vill att man skall boka boende via dem.
Eftersom du skall åka över jul är det ju dyrt. Vilket gör att du bör vara ute i god tid. Dom biljetterna blir inte billigare närmare avresa.
Titta mer på restiden och icke mellanlandningar kontra pris.
Norweigen börjar tex köra from i höst, SAS kör med en mellanlandning i Köpenhamn. ThaiAir kör direkt. Quatar kör mellanlandning men har fantastisk service. Jag har rest mycket med saudarabiska bolag och det är rika bolag så dom spar inte som tex SAS.
Sen har du Turkish, mer budget men har ändå hört bra om dom. Mellanlandar i Istanbul ofta. Ett bolag som har dåligt rykte som hänger med från förr är ju Aeroflot, dvs Ryska. Dom är bra idag. Dock har dom tyvärr ofta lång mellanlandning på hemvägen.
Vi åker Thai Air nu, mellanlandar i Bangkok 1,5 timma sedan vidare med ThaiAir ner till Krabi, vi betalar 5800 kr inkl avbokningsskydd per person för oss vuxna. Barn över 2 år har ju 25% rabatt på biljetterna och barn över 11 betalar fullt.
Boka boende separat. Jag har inte varit i Thailand sen -96 men många i min omgivning har stor erfarenhet, samt en kompis mamma bor där 7 v varje år.
Vill ni ha lugnt skall ni ju inte vara i Phuket, många säker Phuket inte är vidare barnvänligt och smutsigt och stökig stad.
Du har ju massor med öar på båda sidorna, du har Kao Lak.
Gå in på Thailandsguiden tex och läs. Googla fram dom största Thailandssidorna och läs, googla meningar så fpr man ofta upp forum.
Vi bokar flyg och boende själva och vi har räknat att vi spar över 15 000 kr mot att vi skulle bokat Ving två v.
Då har vi valt bra hotell.
Lycka till!
jo, tror du bara kan boka flyg max 365 dagar innan avresa eller ngt sånt så du kan nog inte boka förrän i jul.
dock vet jag inte om jag har rätt i detta påstående men jag har för mig att det är så.