Inlägg från: Jossanjo |Visa alla inlägg
  • Jossanjo

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi vaccinerar oss inte, varken vuxna eller barn.

• Jossanjo

Vi åker till Phuket med Thai och betalar 17.000 totalt. Då har vi avbeställningsskydd å allt. 3 st. Så betalar gärna till å får som sagt mat å dryck samt bagage hela vägen.

• Jossanjo

Nemi, gå in på tripadvisor och kolla betyg på hotellen. Min uppfattning är att charterhotellen får så mkt längre betyg än andra hotell. I Thailand är det så mkt turister så man får kompisar till barnen ändå.
    Kan svara mer utförligt om en månad när vi är hemma från vår resa med vår treåring. Vi kommer inte välja hotell med klubb.

DecemberBebis, vilka hotell bodde ni på på Lanta? Åker dit nu snart med en treåring. Har största beslutsångesten gällande hotell. Har hittar favoriter så det är inte problemet. Nu skall vi bara bestämma oss för ett,
    Åkte ni iväg till ngn ö runt i kring och sov över. Berätta gärna lite. Vi skall vara iväg tre v. Har aldrig varit på just Lanta tidigare men väljer det då många svenskt reser dit med barn.

• Jossanjo

Kan dom simma hade jag valt poolaccess. Annars inte. Hade bara varit ett orosmoment tror jag. Så alt två eller tre. Där hade priset fått avgöra. Ligger inget av del vid havet med havsutsikt hade jag valt det billigaste. Får man fråga vilket hotell?

• Jossanjo

September09, har två frågor om Noble House.
    Hur hårda är sängarna? Alla skriver dom är så fruktansvärt hårda. Samt att frukosten är tråkig. Stämmer det tycker du?

• Jossanjo

September09 tack för info,
    Vad bytte ni till?

Tommon vart är det ni skall åka i Thailand?

• Jossanjo

Välj alltid kommentarerna från familj. Sen tittar vi mest på rating. För hakar man upp sig på en dålig kommentar när det finns 100 bra så kommer man aldrig hitta ngt.
    Jag gjorde också det i början men tittar nu vad dom som ligger under familj kommenterat. Dom åker ju under samma förutsättningar än att jämföra med ett par tex.

• Jossanjo

Får man typ litet sovkit på Thai Air. Dvs en liten filt, kudde osv som man får på de andra reguljär flyg jag åkt på långflygningar.
    Vi åker 14.30 från Arn.
    Hem 01.00 från Thai.

• Jossanjo

MissCh jag har fått rådet att köpa flytvästar där till barn då dom kostar runt 150 kr. Så slipper en ta med själv hela vägen från Sverige.

• Jossanjo

Billa, bor på en ö, har inget biltema men visst finns det på Lanta? Det är infon jag fått. Men det kanske inte stämmer?

• Jossanjo

Molnen, den info jag fått från en som varit där med små barn som jag frågade i ett annat forum sa att det fanns för ca 150 kr iaf på Koh Lanta.

Men jag kan inte svära på att det är så.

• Jossanjo

Kan säga sånär på Koh Lanta att från 15 april stänger nästan hela ön ner om man pratar med vår hotellägare.
    Alla flyttar över på östsidan.
    Hade jag varit ni hade jag satsat låter Koh Samui där det är säsong.
    Vi har vänner vi träffat här sånär här under vintern sen många år. De säger samma om Kao Lak, Kamala, Karon, Krabi.
    Så kolla på andra sidan istället är mitt råd.

• Jossanjo

Då här var vår resa till Lanta.
    Vi flög arlanda-bangkok, 1,5h väntetid i Bangkok (precis så man hinner igenom allt) flög sedan vidare till
    Phuket. Blev hämtade med bil i Phuket och åkte direkt till Koh Lanta. Vi landade 9 på morgonen dvs 3 på natten Svensktid i Phuket så vi sov hela resan till Lanta med bilen. Hade en treåring med.

Dock valde vi att åka till ett hotell som låg en kvart från flygplatsen i Phuket innan avresedagen, vi flög 17 från Phuket till Bangkok. Så det var skönt att inte ha suttit i bil timmarna innan utan vi badade vid poolen å slappade under dagen.
    Landade 19 i Bangkok och planet till Sverige gick 01.00.
    Så på nedresan tycker jag inte det är några problem att ta det direkt. Men på hemresan tyckte vi det var skönt att ta bilen från Lanta innan. Finns flera fina ställen och stränder nära flygplatsen. Eller kan man som sagt stanna i Bangkok också. Vi känner personligen inget behov av Bangkok så länge vi har små barn, shopping tycker hon inte är så kul så då badar vi hellre.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)