• obelix

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej

Vi är en familj som så smått har börjat planera en 4 veckors resa till thailand nästa vår, ev kombinera den med ett bröllop...

Tips på vart man ska åka?  mellersta eller södra thailand?

Vi kommer åka med våra barn som då är nästan 6 år och 3,5.

vad är det för kampanjer thai brukar ha?

ni som inte bokar charter, hur brukar ni boka och var?

• obelix

Hej... en fråga om skärmarna i fritidsresors flyg...

Är det på alla deras resor till thiland eller är det bara då man väljer till deras 1-klass med "ligg fotöljer" som  man får skärmar?

Om man bara ska boka flygstol vet ni vilka/om nån har skärmar i stolen framför då?

Ni som tar med er bärbar dvd... hur gör ni då? man kan väl inte ha strömsladden i då på nått vis? den vi har går på batteri men den äter verkligen batteri så man klarar knappt se en hel film, om nån har tips på bra dvd där det är ett uppladdningsbart batteri som håller länge hade det varit toppen att få veta så man kanske skan köpa en sån istället.

• obelix

TessaG: jag har nog kört utan p-piller, många blir ju gravida när de slappnar av och tänker på annat

Är det någon som åkt med Finnair till thailand? hur är det?  finns det skärmar i stolen framför? hur är det med utrymemt är det väldigt trångt mellan stolarna?

• obelix
    MissKaos:

Tack för ditt svar om finnair.
    men varför i herrans namn bli så upprörd av att jag skrev att man kan ha lättare att bli gravid om man slappnar av och kommer bort och inte har 100% fokus på att bli gravida?
    Jag har faktiskt ett par vänner där den ena skaffade hund, efter att försökt väldigt intensivt att bli gravid i ca 2 år och en annan testat allt inkl provrör och inte lyckats, utan de släppte tanken helt på egna barn och började planera för att adoptera och när de hade kommit väldigt långt i processen och blivit godkännda så lyckades de bli gravida och det är från deras läkare/ Bm som jag har hört ( självklart genom mina vänner som återberättat) att eftersom de hade haft full fokus på att bli med barn att kroppen "låst" sig och nu när de släppte det och "tänkte på annat" kunde kroppen slappna av och de blev gravida. 
    Men det är väl inget som är vetenskpligt bevisat kanske, men det är väl kanske inte allt annat här inne på FL heller?
    Narturligtvis vet jag att det krävs sex, men det är väl ingen vuxen människa som har missat det så jag tyckte inte det känndes viktigt att skriva det och sex kan man väl ha på semestern eller?
     så min fråga är varför plockades det  inlägget bort?
  • obelix

Någon som varit i området i och runt rayong? (stavning?)

Hur är det där? är det ett område ni skulle rekommendera att stanna 3-4 veckor när man har  2 barn 3 & 5 år gamla.

Finns det mycket att hitta på utan att behöva ge sig iväg på turer hela dagar, man vill ju uppleva mer än bara stranden intill...

Tips på vad man kan göra i området.

Vart skulle ni rekommendera att resa när man ska vara borta 3-4 veckor och vill vara kvar på samma ställe?
    Phuket eller mer mot bangkok, huahin eller annat tips?

Ön koh samui? hur är den? lite och trist efter ett tag eller tillräckligt stor att roa sig ett tag?

Hoppas på flera svar...

• obelix

Vart i thailand rekommenderar ni att man reser med barn? nästn 4 &6 år vi vill åka nångång under feb-mars och vara borta ca 4 veckor.

Phuket eller mellersta thailand??

Önskar tips... vi har bestämmt att vi ska åka men inte var vi ska bo...

• obelix

Hej

Vi har just bokat flyg och boende till thailand och kommer vara borta från 21 feb- 21mars och kommer att ha vårt "huvud boende" i ban phe uppe i rayong, är det någon som varit där och har lite tips på vad man ska hitta på och göra för utfärder där ifrån?

• obelix

Jag fick svaret när jag frågade om hur mycket barnet fick ta med, och så länge man betalar för eget säte får de ta med lika mycket bagage som en vuxen, så vi får ta med 4 x 23 kg.... fast det lär vi ju inte göra, hoppas vi klarar oss med 2 resväskor ner i alla fall... ev en vagn oxå, Mem det är ju skönt att man slipper tänka på att man har övervikt med sig hem

• obelix

Nicke: det beror nog på vart su ska, jag har inte läst hela tråden så du har kanske skrivit vart du ska lite längre bak... i bangkok finns ju butiker med äkta varor, men mycket är väl kopior och andra turist saker, när vi va där köpte vi ruggit bra kopior, dessa ser ut som orginalet och har hållt sig toppen i både färg o form... hörde av nån att på vissa ställen säljs orginalen fast det är nått litet fel på dem, typ andra sortering.  men vet inte... nöjda blev sambon med dessa piké tröjor i alla fall

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)